۰ نفر

قیمت نوروزی پرتقال مازندران ۴۵هزار ریال تعیین شد

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
کد خبر: 417114
قیمت نوروزی پرتقال مازندران ۴۵هزار ریال تعیین شد

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران از تعیین قیمت ۴۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم پرتقال تامسون ذخیره شده شب عید در استان خبر داد و گفت که هم اکنون این میوه در حال ارسال به استان‌ها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خرید تضمینی میوه شب عید یکی از سیاست های دولت است که در چند سال اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می شود. امسال بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور، استان مازندران مسئول خرید و تامین ۳۰ هزار تن پرتقال تامسون شده است.

ابراهیم قربان نژاد با اظهار این که  اتحادیه باغداران مازندران هر کیلو پرتقال سالم و بر اساس مقررات  به لحاظ وزن و اندازه مناسب را ۴۲هزار ریال خریداری کرده است ، افزود : طبق برنامه ریزی ارسال پرتقال های خریداری شده در بسته بندی های استاندارد به استان های کشور در حال انجام است.

وی با ذکر این نکته که امسال در فصل برداشت هر کیلوگرم پرتقال تامسون سر باغ  به طور میانگین ۱۶ تا ۲۰ هزار ریال خریداری شد ، گفت : اگر چه این مقدار خرید و ذخیره سازی در مقایسه با میزان تولید یک میلیون و ۷۰۰هزار تنی پرتقال تامسون در مازندران بسیار ناچیز است، اما این اقدام تا حدودی در افزایش قیمت سر باغ تاثیر گذار بوده است.

قربان نژاد گفت : پرتقال های خریداری شده با رعایت همه موارد از جمله اندازه مناسب ، سورتینگ شده ، بدون پوسیدگی و در بسته بندی های استاندارد در بازار شب عید عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت : با توجه به وضعیت مناسب تولید مرکبات امسال بر خلاف سال های گذشته ذخیره سازی و انبار داری فنی توسط باغداران بیشتر از سال های گذشته بوده است، به طوری که پیش می شود امسال حدود ۵۰۰ هزار تن مرکبات توسط باغداران ذخیره سازی شده باشد.

ابراهیم نژاد اظهار داشت : قیمت پرتقال شب عید طبق اعلام رسمی ۴۵ هزار ریال است و اگر با عرضه زیاد  این قیمت کمتر شود ، قیمت پرتقال شب عید نیز کاهش می یابد ولی اگر قیمت بالاتر برود ، با حمایت دولت پرتقال شب عید همان ۴۵هزار ریال خواهد بود.

مجموع باغ های مرکبات استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.