۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

تعیین تکلیف نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تا 15روز دیگر/ طرح تحویل صنعت چای در دست تدوین

۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 317149
تعیین تکلیف نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تا 15روز دیگر/ طرح تحویل صنعت چای در دست تدوین

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه های چای شمال گفت: نرخ خرید تضمینی چای کشور برای سال رزاعی 98-97 تا 15 روز دیگر همراه با تائید طرح تحول صنعت چای کشور تعیین تکلیف می شود.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ محمدصادق حسنی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان چای کشور نرخ 3600 تومان برای خرید برگ سبز چای درجه یک و نرخ 2405 تومان را برای خرید برگ سبز چای درجه دو به دولت پیشنهاد داده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان قدرالهسم کارخانه های چای 50 درصد و قدرالسهم سازمان چای نیز 50 درصد پیشنهاد شده است.

حسنی با تاکید بر اینکه طرح تحویل صنعت چای کشور در دست تدوین است، افزود:  نرخ خرید برگ سبز چای در سال زراعی جاری همزمان با تائید طرح تحویل صنعت چای کشور تا 15 روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

به گفته وی، این طرح برای نهایی شدن نیاز به تائید چایکاران، چایسازان و سازمان چای کشور و مسئولان دولتی در استان های شمالی دارد.

حسنی در پاسخ به این سوال که امسال چه تغییری در روند خرید  برگ سبز چای از کشاورزان خواهیم داشت، گفت: به دنبال تسهیل و سرعت بخشیدن به پرداخت ها با تعریف منابع مالی مناسب هستیم.

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه های چای شمال اضافه کرد: در طرح تحویل صنعت چای کشور این منابع دیده شده و در صورت تائید همراه با پرداخت سریعتر مطالبات چایکاران شاهد بهبود و توسعه در صنعت چای کشور خواهیم بود.

حسنی به زراعی در باغات چای و بهسازی کارخانجات چای را از نتایج  تائید و اجرای این طرح بر شمرد که زمینه افزایش تولید و کیفت برگ سبز چای در باغات و چای خشک تولیدی در کارخانجات را فراهم می سازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نرخ خرید تضمینی 25 محصولات کشاورزی در روز پایانی آبان ماه توسط شورای اقتصاد اعلام شد. در لیست اعلامی جای نرخ خرید برگ سبز چای و پیله کرم ابریشم خالی بود.