۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

انتقاد نسبت به صادرات وزنی گل/ نگرانی نسبت به توقف صادرات گل کشور

۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 311634
انتقاد نسبت به صادرات وزنی گل/ نگرانی نسبت به  توقف صادرات گل کشور

رییس انجمن گل و گیاه زینتی ایران گفت: صادرکنندگان گل را وادار به پیمان سپاری ارزی براساس وزن گل کرده اند در حالی که نسبت وزن به ارزش این کالا همخوانی ندارد و بیم توقف صادرات آن می رود.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ پژمان آزادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه ایران سالانه ظرفیت صادرات یک میلیارد دلار گل و گیاه زینتی را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان صادرات گل و گیاه زینتی از کشور تنها 30 میلیون دلار است که پیش بینی می شود با مشکلات ناشی از تصمیمات اخیر کاهش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه برآورد دقیقی از نسبت وزن به ارزش صادراتی گل و گیاه زینتی صورت نگرفته و این امر می تواند ضربه بزرگی به صادرات این کالا بزند.

آزادی از پیگیری انجمن از معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل خبر داد و افزود: در مذاکرات انجام شده با معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تعیین روش مناسب برای ارزشگذاری واقعی  صادرات گل پیشنهاد شده است.

رییس انجمن گل و گیاه زینتی ایران اصلاح تعیین ارزش صادراتی برای هر کیلوگرم گل یا حذف روش صادرات بر اساس وزن را پیشنهادات انجمن گل و گیاه زینتی ایران به وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

آزادی با بیان اینکه با تمام مشکلات مذکور برخی همچنان اقدام به صادرات می کنند، گفت: به نظر می رسد ادامه صادرات توسط این افراد به دلیل عدم تحلیل درست آن ها از شرایط کنونی باشد و به زودی با زیان بزرگی که متوجه آن ها می شود توقف صادرات را شاهد خواهیم بود.