۰ نفر

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی؛

اگر ابوعلی سینا هم باشیم بدون برقراری ارتباط موفق نیستیم/ ابلاغ برنامه راهبردی ترویج کشاورزی تا 10روز آینده

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 298219
اگر ابوعلی سینا هم باشیم بدون برقراری ارتباط موفق نیستیم/ ابلاغ برنامه راهبردی ترویج کشاورزی تا 10روز آینده

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: مروجین کشاورزی باید فن برقراری ارتباط با روستائیان و کشاورزان را آموزش ببیند در غیر این صورت، اگر علم ابوعلی سینا را هم داشته باشیم بدون برقراری ارتباط موفق نخواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا عباسی در افتتاحیه دوره‌های آموزش مروجین پهنه که در محل مرکز تحقیقات و آموزش استان تهران برگزار شد، با بیان اینکه شناخت مباحث فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روستائیان از ملزومات فعالیت های ترویجی است، اظهار کرد: مروجان کشاورزی ما از لحاظ علم و دانش مشکلی ندارد و نیاز آن ها آموزش برقراری صحیح ارتباط با شناخت روستائیان و کشاورزان است.

وی ادامه داد: مروجان کشاورزی باید فاصله فرهنگی و اجتماعی خود را با روستائیان که مخاطبان اصلی آن ها هستند به حداقل برسانند.

عباسی با اشاره به رده سنی بالای افراد شاغل در بخش کشاورزی، تاکید کرد: اطلاع از نحوه برخورد با افراد بزرگ سال و آگاهی از فرآینده انتقال اطلاعات به آن ها از ضرویاتی است که مروجین باید نسبت به آن تسلط کافی داشته باشند.

وی یادآور شد: بخشی از مخاطبان مروجین زنان روستایی هستند که شناخت نیاز آن ها و نحوه برخورد با آن ها مطالعات فراوان می طلبد.

عباسی در ادامه سخنان خود از ابلاغ برنامه راهبردی ترویج کشاورزی تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه سه بخش آموزشی برای مدیران و کارمندان مراکز ترویج در نظر گرفته شده است که در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی؛ آموزش فنی در حوزه کشاورزی ، آموزش عمومی در حوزه رفتار شناسی، برقراری ارتباط و مکاتبات و آموزش مدیران بر اساس شایستگی منحصربه فرد هر شخص را سه بخش این برنامه راهبردی است.

عباسی در پایان سخنان خود ابراز امیداری کرد با اجرای برنامه راهبری ترویج کشاورزی تولید در این بخش اقتصادی تر و با بهره وری بالاتری انجام شود.