۰ نفر

در گقت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

رد ادعای اضافه کردن اسانس به چای‌های قدیمی

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 289076
رد ادعای اضافه کردن اسانس به چای‌های قدیمی

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال گفت: ادعای مطرح شده درباره اضافه کردن اسانس به چای‌های قدیمی غیر قابل مصرف (سنواتی) و برخی ارقام دیگر و فروش آن ها با نام چای بهاره بی اساس است و به نظر می‌رسد این سخنان با اهداف از پیش تعیین شده برای تخریب تولید داخلی و کمک به طرفداران واردات باشد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه درحال حاضر چای های سنواتی تحت نظر مراجع قانونی در انبارهای پلمپ شده است، افزود: انبار چای سنواتی در شمال کشور توسط دادستانی و انبار چای سنواتی در تهران نیز توسط بانک ملی پلمپ شده و به هیچ شکلی امکان دسترسی، خروج از انبار و عرضه آن ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه چای های چای های قدیمی غیر قابل مصرف (سنواتی) افت کیفیت زیادی دارند و نمی‌تواند با کمک اسانس یا اقدام مشابه آن را به جای چای بهار عرضه کرد.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال با بیان اینکه نظارت دائمی و سختگیرانه توسط چندین ارگان نظارتی بر تولیدات کارخانه های چای وجود دارد، افزود: دستگاههای نظارتی سازمان غذا و دارو، سازمان چای کشور و استاندارد ایران دوره ای و همیشگی بر کیفیت و نحوه تولید چای کشور وجود دارد تا هیچ نوع تخلفی صورت نگیرد.

صادق حسنی در پایان باردیگر تاکید کرد: ادعای مطرح شده دورغی بزرگ و بی اساس و با اهداف از پیش تعیین شده برای ضربه به تولید داخلی و تامین خواست طرفداران سودجوی واردات است که به شدت توسط سندیکای کارخانجات چای شمال تکذیب می‌شود.