۰ نفر

چگونه تیم موفقی داشته باشیم؟

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵
کد خبر: 481965
چگونه تیم موفقی داشته باشیم؟

در اختیار داشتن تیمی موفق یکی از الزامات پیشرفت هر شرکتی خواهد بود. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین تیمی خود به خود تشکیل نخواهد شد و لازم است تا به عنوان مدیر شرکت، اقدام به ساختن بازوی اجرای نمایید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، این موضوع اگرچه ممکن است در ظاهر بیش از حد سخت به نظر برسد، با این حال واقعیت این است که ابدا این‎چنین نبوده و تنها کافی است که به 5 اصلی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، توجه داشته باشید.

1-استعدادها را پیدا کنید

بدون شک استعداد مهم ‎تر از توانایی است، با این حال بسیاری از مدیران به دنبال افراد توانا هستند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد توانا، معمولا سن پایینی نداشته و بستن قرارداد با آنها نیز پرهزینه خواهد بود. همچنین این دسته از افراد در نقطه پایانی مهارت ‎های خود قرار داشته و نمی ‎توانید انتظار پیشرفت را داشته باشید، با این حال جوانان بااستعداد، آینده شرکت را تضمین خواهند کرد. در این رابطه توصیه می ‎شود که از ترکیبی از افراد بااستعداد و توانا استفاده نمایید. این امر باعث خواهد شد تا در شرایط حال حاضر نیز روند رو به رشد شما متوقف نشود، با این حال سوال مهمی که مطرح است این است که چگونه استعدادها را پیدا کنیم. در این رابطه ابتدا باید به روند استخدامی خود توجه داشته باشید.

در این راستا مهمترین ویژگی یک فرد بااستعداد، علاقه او خواهد بود. درواقع این موضوع باعث خواهد شد تا یک کارمند، به صورت مداوم به دنبال یادگیری باشد. تحت این شرایط پس از مدتی شما مجموعه ‎ای از افراد کاملا توانا و ستاره‎ های حوزه کاری خود را در اختیار خواهید داشت. در کنار این موضوع نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد جوان، توقعات به مراتب کمتری داشته و آمارها بیانگر آن است که تمایل این دسته از کارمندان برای حضور طولانی مدت در شرکت، بیشتر است. یکی از دلایل این موضوع به خاطر این است که کارمندان جوان، در محل کار شما پیشرفت کرده و این موضوع باعث می‎شود تا وابستگی شکل گیرد.

2-برنامه ‎ای برای رشد مداوم داشته باشید

نمی ‎توان انتظار داشت که کارمندان بخشی از حقوق خود را صرف پیشرفت خود نمایند. به همین خاطر لازم است تا شما در این زمینه برنامه ‎ریزی نمایید. خوشبختانه روش‎ های آموزشی بسیار متنوع شده است. برای مثال دوره‎ های آنلاین، یکی از این موارد محسوب می ‎شود که همواره تخفیف ‎های ویژه ‎ای برای برندها لحاظ می ‎کنند. در نهایت فراموش نکنید که شما باید کارمندان خود را به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار دهید. بدون شک افرادی که روند رشد خوبی ندارند، لازم است که کنار گذاشته شوند. در غیر این صورت آن رفتار آنها ممکن است به سایر کارمندان نیز سرایت کند.

3-تفاوت ‎ها و نیاز به استقلال کاری را فراموش نکنید

در ابتدا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کارمندان شما از افراد مختلفی شکل گرفته‎ اند که تفاوت ‎هایی با یکدیگر داشته و این موضوع باعث خواهد شد تا در صورت رویکردی واحد، نتایج بسیار بدی را به دست آورید. به همین خاطر ضروری است تا ارتباط خود را با کارمندان بیشتر کرده و برای هر یک از آنها، برنامه‎ ریزی متفاوتی را داشته باشید. بدون شک این سیاست باعث خواهد شد تا مقایسه کارمندان نیز حذف شود. در این راستا اقدام مهم دیگری که باید انجام دهید این است که هیچ ‎گاه به دنبال زیر ذره بین قرار دادن کارمندان خود نسبت به نحوه انجام کارها نباشید. درواقع پیگیری مداوم رشد آنها اگرچه مهم بوده با این حال این موضوع تنها باید براساس اعداد باشد. درواقع شما نباید هیچ‎ گاه کارمندان را مجبور به گزارش روزانه نمایید. در این رابطه اگر یک کارمند بازده موردنظر شما را ندارد، در این مرحله می‎ توانید برای رفع مشکل، با وی صحبت کرده و در صورت نیاز، راهکارهایی را ارائه دهید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که هر کارمندی برای احساس رضایت از کار خود و شکوفایی، به آزادی عمل کافی نیاز دارد.

4-بمب انگیزشی باشید

این نکته را هرگز فراموش نکنید که شما مهمترین فرد شرکت محسوب شده و اقدامات شما بالاترین تاثیر را خواهد داشت. تحت این شرایط حتی یک سخنرانی کوچک نیز می‎ تواند تاثیرات فوق ‎العاده ‎ای در روحیه کارمندان شما داشته باشد. با این حال این امر به معنای محدودکردن خود به سخنرانی نبوده و لازم است تا برنامه ‎ای دقیق و متنوع برای ارتقای روحیه کارمندان خود داشته باشید. این موضوع کمک خواهد کرد تا انگیزه کارمندان همواره در سطح موردنیاز باشد.

5-حمایتگر باشید

در نهایت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تیم شرکت به مدیری حمایتگر و نه منتقد نیاز دارد. به همین خاطر لازم است تا به نحوی رفتار نمایید که افراد دلیلی برای پنهان ‎کاری نداشته باشند. این موضوع کمک خواهد کرد تا هر مشکلی، قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه برطرف شود.