۰ نفر

چند روش ساده جذب مشتری برای یک کسب و کار اینترنتی

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۶:۱۲
کد خبر: 352499
چند روش ساده جذب مشتری برای یک کسب و کار اینترنتی

زمانی‌که برای اولین بار کسب و کار اینترنتی خود را راه می‌اندازید بعد از طی کردن مراحل اولیه، مهم‌ترین قدم جذب مشتری است. زیرا که بقای کار شما در گرو داشتن مشتری‌های خوب و ثابت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در دنیای مجازی نیز مثل دنیای واقعی برای جذب مشتری باید تکنیک‌های خاصی داشته باشیم تا مشتری به راحتی اعتماد کرده و از یک بازدید کننده ساده تبدیل به یک خریدار شود.  در ادامه به توضیح چندین روش ساده اما کاربردی در جذب مشتری می‌پردازیم.

۱. در اولین قدم یک‌ نام تجاری ویژه انتخاب کنید و از طریق آن هویت کاری خود را تعریف کنید. توجه داشته باشید این نام از پانزده کاراکتر و بیش از دو کلمه نباشد.

۲. به‌طور مرتب آن لاین و در دسترس باشید.هر چه حضورتان در فضای مجازی کمرنگ‌تر باشد، کسب و کارتان راکدتر است.برنامه ریزی کنید ساعات خاصی از روز و شب آن لاین شوید تا نام تجاری تان در فضای مجازی تثبیت گردد.

اگر موتورهای جست‌وجو نتایجی برای نام تجاری شما بالا نمی‌آورد به این معنی است که حضورتان در فضای مجازی بسیار کمرنگ است. اگر حضور آن لاین شما قوی است اما نتایج جست‌وجو منجر به اطلاعات نادرست و بی ربط می‌شود به این معنی است که برای افزایش اعتبار برند خود بهتر است یک وب سایت مناسب طراحی کنید و با حضور آن لاین و قوی خود آن را مدیریت کنید. اگر هم حضور قوی با نتایج معتبر دارید، هدفتان را روی عمیق کردن ارتباط با مخاطب بگذارید و از طریق مشارکت دادن ایشان، آن‌ها را تبدیل به خریداران واقعی کنید.

 ۳. یک مقدمه کوتاه جهت معرفی کسب و کارتان در شبکه‌های مجازی خود در نظر بگیرید تا از این طریق بتوانید دیگران را ترغیب کنید بخواهند بیشتر درباره کسب و کارتان بدانند. کلمات کلیدی که در جستجوها استفاده می‌شوند را به کار ببرید و به طور مختصر توضیح دهید، مخاطبانتان چه گروهی هستند و چه چیزی شما را از بقیه متمایز و قابل اعتماد می‌کند.

۴. یک مرکز رسانه‌ای آن لاین برای خود بسازید، به این معنی که شخص یا اشخاصی را برای مدیریت و نظارت صفحات مجازی خود در نظر بگیرید که بتواند پاسخگوی سوالات باشد، راهنمایی و توصیه‌های لازم را انجام دهد، معرفی محصولات را به روز رسانی کند، ویدئوها و تصاویر و اطلاعات معتبر با کیفیت بالا را در صفحات مجازی نشر دهد، به درخواست‌های مصاحبه‌های کاری پاسخ دهد، لینک‌های مرتبط را در وب سایت قرار دهد و. ...

از این طریق می‌توانید پوشش رسانه‌ای خود را افزایش دهید و در صنعت یا بازار خود به عنوان نامی معتبر پیشگام شوید.

 

۵. تحقیق کنید گروه مخاطبان شما بیشتر از کدام شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند سپس از همان جا به عنوان نقطه آغاز خود استفاده کنید. در صورت امکان در تمام شبکه‌های اجتماعی یک حساب ( اکانت) برای خود بسازید حتی اگر فعلا برنامه‌ای برای استفاده از آن ندارید.

۶. با مشتریان ارتباط فعال و موثر داشته باشید. به خاطر نظراتشان از آن‌ها تشکر کنید و به دغدغه ها، سوالات و انتقاداتشان پاسخ مناسب دهید. در مقابل انتقادات مشتریان جبهه گیری نکنید و از آن‌ها در جهت پیشرفت خود استفاده کنید. زیرا که با مطلع شدن از نظرات مشتریان می‌توانید اعتبار خود را ارزیابی کنید.

۷. محتوای کار و شبکه‌های مجازی تان را ترقی دهید. مطالب و مفاهیمی را به اشتراک بگذارید که مخاطب تمایل به دیدن و شنیدن دارد. اطلاعات مفید و مرتبط در اختیار مخاطب قرار دهید. نظر سنجی‌ها و پرسشنامه‌های متعددی را اشتراک گذاری کنید که مشارکت مخاطب را بطلبد و به چالش بکشد. سعی کنید تعامل متقابل داشته باشید. برای مثال اگر در اینستاگرام کسب و کاری دارید افرادی را دنبال کنید که مطالب جذاب و مفیدی دارند و آن‌ها نیز شما را دنبال می‌کنند.زیر پست‌های وبلاگ و صفحات مجازی خود و دیگران کامنت بنویسید. تجربه و تخصص را به نظرات خود اضافه کنید تا هم در بازار کسب و کارتان و هم در نگاه مخاطبان به یک مرجع و منبع تبدیل شوید.

۸. ظاهر زیبای سایت فروشگاه اینترنتی شما بسیار اهمیت دارد. مشتریان بعد از سپری شدن چند ثانیه تصمیم به خرید می‌گیرند و اگر از ظاهر سایت خوششان نیاید به راحتی آن را ترک می‌کنند. به همین دلیل فروشگاه اینترنتی شما باید ظاهری حرفه ای، جذاب و زیبا داشته باشد.

۹. هدایای تبلیغاتی و ارائه تخفیف‌های مناسب در طول سال را فراموش نکنید. کلمه « رایگان» یا « تخفیف» ناخودآگاه حس خوشایندی را در مشتری بیدار می‌کند و باعث تحریک خریدار توام با رضایت می‌شود.رضایت مشتری خود نوعی تبلیغ برای کسب و کار شماست. برای مثال می‌توانید در ایام خاصی از سال برای محصولات خود تخفیف ارائه دهید، هزینه پست و ارسال را برای مشتری رایگان سازید یا برای خرید اول نمونه رایگان یا اشانتیون در نظر بگیرید.

۱۰. تبلیغات کافی داشته باشید زیرا که افراط در تبلیغات خود نوعی ضد تبلیغ است. از هزینه کردن به مقدار کافی برای تبلیغ نترسید زیرا می‌تواند برند و محصولات شما را به افراد بیشتری معرفی کند. یک شعار تبلیغاتی با عباراتی محکم و قدرتمند و جذاب برای کار خود انتخاب کنید. از گزینه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و گروهی به شرطی که زیاده روی نکنید می‌توانید استفاده کنید بدین طریق حجم بیشتری از مخاطبان با محصولات و کارهای شما آشنا می‌شوند.