۰ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

داستان یک دروغ بزرگ که داعش را متولد کرد!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸
کد خبر: 714498
داستان یک دروغ بزرگ که داعش را متولد کرد!

چند هفته پس از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱، ایالات متحده به افغانستان، جایی که القاعده در آن زمان مستقر بود حمله کرد و طالبان را از قدرت کنار زد. اندکی بعد و در سال ۲۰۰۳، دولت وقت آمریکا، به ریاست جورج دبلیو بوش، تصمیم گرفت جنگ دیگری را آغاز کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، چند هفته پس از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱، ایالات متحده به افغانستان، جایی که القاعده در آن زمان مستقر بود حمله کرد و طالبان را از قدرت کنار زد. اندکی بعد و در سال ۲۰۰۳، دولت وقت آمریکا، به ریاست جورج دبلیو بوش، تصمیم گرفت جنگ دیگری را آغاز کند.

تهاجم آمریکا به عراق ویرانی‌های بسیاری به بار آورد؛ از جمله ظهور «القاعده» در عراق و تشکیل «داعش» به عنوان جایگزین قدرتمندتر این گروه تروریستی که برای چند سال وحشت زیادی در سراسر دنیا ایجاد کرد.

با اینکه حالا دیگر داعش قدرت گذشته را ندارد و آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج کرده است، اما عراقی‌ها پس از ۲۰ سال هر روز با عواقب این تهاجم دست و پنجه نرم می‌کنند.

از آن سال‌ها تا کنون، در سراسر جهان شاهد حکومت‌هایی بوده‌ایم که با الگو گرفتن از آمریکا و بدون اینکه مجازات شوند، قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند و مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.