۰ نفر

خانه زیبا و مجلل پزشک ناصرالدین شاه در خیابان پامنار + فیلم

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 706948
خانه زیبا و مجلل پزشک ناصرالدین شاه در خیابان پامنار + فیلم

ویدیویی از حال و هوای خوب خانه موتمن الاطباء پزشک ناصرالدین شاه را که یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال شهرزاد بود ببینید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین؛ ویدیویی از حال و هوای خوب خانه موتمن الاطباء پزشک ناصرالدین شاه را که یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال شهرزاد بود ببینید.

خانه موتمن الاطبا، خانه‌ای زیبا و خاطره‌انگیز با معماری منحصربه‌فرد است که از اواخر دوره قاجار در میان محله عیان‌نشین عودلاجان باقی‌مانده است و در بسیاری از فیلم‌های سینمایی آن را دیده‌اید. محله عودلاجان میزبان خانه‌هایی بسیاری از این دست از جمله خانه موتمن الاطبا است؛ خانه‌ای در خیابان پامنار در کوچه‌ای به همین نام که متعلق به پزشک ناصرالدین شاه بوده است؛ خانه‌ای استثنایی در سه طبقه که در زمان خود، نادر و شاید جزو اولین خانه‌های چند طبقه تهران قدیم بوده است. این پزشک با نام میرزا زین‌العابدین خان دنبلی ضرابی ملقب به موتمن الاطبا، از پزشکان معروف آن دوران و اولین فارغ‌التحصیل مدرسه دارالفنون به حساب می‌آمد که زیر نظر دکتر تولوزان فرانسوی آموزش دیده بود.

مسیر دسترسی به خانه موتمن الاطبا

خیابان پامنار به واسطه نزدیکی به بازار و قرار گرفتن در محدوده طرح ترافیک موقعیت مناسبی برای رفت‌وآمد و پارک ماشین ندارد؛ اما دقیقا به همین دلیل، برای رسیدن به این منطقه دسترسی خوبی به وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو وجود دارد. شما می‌توانید از طریق خطوط مترو به ایستگاه مترو بهارستان بروید و از آنجا حدود ۱۶ دقیقه پیاده‌روی خواهید داشت. فقط کافی است از ایستگاه مترو بهارستان وارد خیابان ابن‌سینا شوید و از آنجا خود را به خیابان امیرکبیر و خیابان پامنار برسانید. کمی که در خیابان پامنار به‌سمت پایین بروید، مسجد کاشانی و بن‌بست موتمن الاطبا را خواهید دید.

آدرس خانه موتمن الاطبا: تهران، میدان بهارستان، خیابان ابن‌سینا، خیابان امیرکبیر غربی، خیابان پامنار (محله عودلاجان)، روبه‌روی مسجد کاشانی، بن‌بست موتمن الاطبا، انتهای بن‌بست، خانه موتمن الاطبا.