۰ نفر

شروع کلاس چند دبیرستان از ساعت ۵:۳۰ صبح جنجالی شد! + فیلم

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 706806
شروع کلاس چند دبیرستان از ساعت ۵:۳۰ صبح جنجالی شد! + فیلم

دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی در شهری در شرق اندونزی مجبور هستند هر روز در سپیده دم در سر کلاس‌های خود حاضر شوند، اقدامی که از سوی فرمانداری برای تقویت نظم و انضباط دانش آموزان درنظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو؛ دولت محلی یکی از استان‌های اندونزی به دلیل ارائه آزمایش جدیدی که دانش‌آموزان را ملزم می‌کند کلاس‌ها را در سحرگاه شروع کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است. این پروژه آزمایشی در ۱۰ دبیرستان در کوپانگ، مرکز استان نوسا تنگگارا در حال انجام است.

سحرگاه هر روز در شهر کوپانگ واقع در شرق اندونزی، نوجوانان خواب‌آلود را می‌توان دید که شبیه به زامبی‌ها در خیابان‌ها به سمت مدرسه حرکت می‌کنند. این صحنه یک آزمایش بحث برانگیز برای شروع روز بسیار زودتر برای نوجوانان کم خواب است.

پروژه آزمایشی در کوپانگ دارای دانش آموزان کلاس دوازدهم در ۱۰ دبیرستان درحال است که کلاس‌ها را از ساعت ۵:۳۰ صبح شروع می‌کنند.

مقامات می‌گویند که این طرح که ماه گذشته توسط ویکتور لایسکودات فرماندار کوپانگ اعلام شد، برای تقویت نظم و انضباط دانش آموزان درنظر گرفته شده است.

به گفته والدین، با این حال، فرزندان آن‌ها تا زمانی که به خانه می‌رسند فرسوده می‌شوند.

مدارس در اندونزی معمولا بین ساعت ۷:۰۰ تا ۸:۰۰ صبح شروع می‌شود، اما اکنون نوجوانان با لباس مدرسه در خیابان‌های تاریک قدم می‌زنند یا منتظر تاکسی‌ها هستند تا به موقع به مدرسه برسند.

رامبو آتا، مادر یک دختر ۱۶ ساله گفت: بسیار دشوار است، آن‌ها در حالی که هنوز هوا تاریک است باید خانه را ترک کنند. من نمی‌توانم این را بپذیرم... امنیت آن‌ها در تاریکی و خلوت تضمین نمی‌شود.

دخترش یورکا اکنون باید ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شود تا آماده شود و با موتور به مدرسه برود.

رامبو آتا گفت: اکنون هر بار که به خانه می‌رسد، خسته است و بلافاصله به خواب می‌رود، زیرا بسیار خواب آلود است.

مارسل ربات، کارشناس آموزشی از دانشگاه نوسا سنتانا، به خبرگزاری فرانسه گفت: این هیچ ارتباطی با تلاش برای بهبود کیفیت آموزش ندارد.

وی گفت که در درازمدت، کم خوابی می‌تواند سلامت دانش آموزان را به خطر بیندازد و باعث تغییر رفتار شود. آن‌ها فقط چند ساعت می‌خوابند و این یک خطر جدی برای سلامتی آن‌ها است. این نیز باعث ایجاد استرس در دانش آموزان می‌شود و آن‌ها استرس خود را با رفتار‌های بیرونی تخلیه می‌کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که توسط آکادمی پزشکی اطفال آمریکا منتشر شد، توصیه کرد که دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان کلاس‌های خود را از ساعت ۸:۳۰ صبح یا دیرتر شروع کنند تا زمان کافی برای خواب داشته باشند.

تغییر قاعده مقامات در شهر کوپانگ نیز توسط قانونگذاران محلی به چالش کشیده شد و از دولت خواستند تا آنچه را که سیاست بی اساس می‌خواندند لغو کند. دولت محلی علیرغم انتقاد‌ها به آزمایش خود ادامه داد و حتی آن را به سازمان آموزش محلی نیز تعمیم داد، جایی که کارمندان دولت نیز اکنون روز خود را از ساعت ۵:۳۰ صبح آغاز می‌کنند.

با این حال همه از این سیاست ناراضی نیستند. رنسی سیسیلیا پلوکیلا، کارمند دولتی به خبرگزاری فرانسه گفت که شروع زودتر کار او را سالم‌تر می‌کند.

وی گفت: به عنوان یک کارمند دولتی آماده هستم تا از مقررات پیروی کنم و تمام تلاشم را انجام خواهم داد.