۰ نفر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد؛

کاهش ۲.۶ درصدی بودجه کل کشور در لایحه

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 706145
کاهش ۲.۶ درصدی بودجه کل کشور در لایحه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست بررسی ابعاد و ویژگی های بودجه۱۴۰۲ گفت: بودجه شرکت های دولتی ۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ توضیح داد: بودجه کل کشور در لایحه دولت پس از کسر ارقام حدود ۵۱۱۰ همت بود که با کاهش ۲.۶ درصد، ۴۹۷۵ همت شد.

وی با بیان این‌که بودجه کل کشور ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرد، اظهار کرد: بودجه شرکت‌های دولتی حدود ۳۱۰۰ همت بود که به ۲۸۸۳ همت کاهش پیدا کرد منابع عمومی دولت حدود ۳.۹ درصد رشد داشت و از ۱۹۸۴ همت به ۲۰۶۲ همت افزایش پیدا کرد لذا در مجموع بودجه کل کشور شامل بودجه دولت و بودجه شرکت‌ها ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرد که این بی‌سابقه است؛ بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها هفت درصد کاهش داشته و بودجه عمومی دولت ۳.۹ درصد افزایش داشته است. البته باید رشد درآمدهای اختصاصی را هم از آن کم کنیم که این هم به اصلاحیه سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد.

حسینی در جمع‌بندی اظهار کرد: اگر رشد درآمدهای اقتصادی را کنار بگذاریم بودجه کل کشور شامل بودجه دولت و بودجه شرکت‌ها ۲.۶ درصد کاهش داشته، بودجه شرکت‌های دولتی ۶.۲ درصد کاهش و بودجه دولت ۳.۹ درصد رشد داشته که رشد بودجه دولت از محل منابع عمومی ۳.۷ درصد است.