۰ نفر

ماجرای بدحالی ۴۰ دانش آموز یک مدرسه در قزوین + فیلم

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۲۷
کد خبر: 704930
ماجرای بدحالی ۴۰ دانش آموز یک مدرسه در قزوین + فیلم

معاون سیاسی استاندار از بدحالی ۴۰ دانش‌آموز یک مدرسه دولتی در قزوین خبر داد و گفت: جای نگرانی نیست و مشکل خاص برای آنان به وجود نیامده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن کبیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، افزود: امروز ۱۴ اسفند خبر بدحالی دانش‌آموزان مدارس دخترانه قزوین گزارش شد که موجب اعزام نیرو‌های اورژانس و مداوای سرپایی برخی دانش‌آموزان شد.

کبیری با بیان اینکه دانش آموزان بد حال به ۲ بیمارستان بوعلی سینا و ولایت قزوین منتقل شدند، خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت جسمانی دانش‌آموزان جای نگرانی نیست و مشکل خاص و اورژانسی برای آنان به وجود نیامده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: مسمومیت در مدارس ناشی از مواد سمی خطرناک نیست و به واسطه اسپری فلفل بوده است، هرچند که علت‌یابی این موضوع نیازمند بررسی تخصصی و دقیق‌تر است، اما باید گفت که هیچ عامل خارجی در این زمینه دخیل نبوده و هر اتفاقی که صورت گرفته توسط خود دانش آموزان بوده است.

کبیری تأکید کرد: اداره کل اطلاعات استان قزوین به جد پیگیر این موضوع است و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از وضعیت عمومی دانش‌آموزان، گزارش شده که ۹۵ درصد آنان دچار استرس و اضطراب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه شرایط را درک می‌کنیم، اما از خانواده‌ها تقاضا داریم، تابع هیجانات فضای مجازی نشوند، گفت: گروه‌های متخصص در حال بررسی دقیق موضوع هستند و نتیجه قطعی بررسی‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 ۲۴ نفر از دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی ابتکار شهر آبیک هم امروز بدحال و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته فرماندار آبیک ۲۲ نفر از دانش آموزان در بیمارستان شهدای این شهر بستری هستند و ۲ نفر از آنان هم به یکی از بیمارستان‌های شهر قزوین منتقل شدند.

گزارش  بدحالی دانش اموزان در قزوین و آبیک را در گزارش زیر ببینید.