۰ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

مردم به نانوایان امتیاز می دهند / حذف محدودیت دسترسی به آرد و افزایش کمک هزینه برای نانوایان

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۴
کد خبر: 700968
مردم به نانوایان امتیاز می دهند / حذف محدودیت دسترسی به آرد و افزایش کمک هزینه برای نانوایان

مشاور وزیر امور اقتصاد در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: در آغاز مرحله دوم هوشمند‌سازی یارانه آرد و نان، افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی نان برای مردم اتفاق نخواهد افتاد، اما در سمت نانوایان دو اتفاق مهم رقم می‌خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصاد گفت: در آغاز مرحله دوم هوشمند‌سازی یارانه آرد و نان، افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی نان برای مردم اتفاق نخواهد افتاد، اما در سمت نانوایان دو اتفاق مهم رقم می‌خورد.

جلال افزود: اولا بسیاری از درخواست‌هایی که نانوایان برای دسترسی به سهمیه بیشتر آرد داشتند، اجابت می‌شود و نانوایی‌ها در هر دوره می‌توانند ۱۰درصد بیشتر از میزان فروش نان ثبت‌شده در کارتخوان‌های هوشمند آرد دریافت کنند؛ ثانیا کمک هزینه نانوایان دو برابر می‌شود.

وی ادامه داد: دسترسی به سهمیه بیشتر آرد و افزایش کمک هزینه نانوایان در صورتی است که نانوایان در رتبه‌بندی امتیاز مناسبی دریافت کنند؛ داده‌ها برای تعیین رتبه یک نانوا بر اساس کیفیت تولید نان، عملکرد نانوا و رضایت مشتریان خواهد بود.

مشاور وزیر امور اقتصاد خاطرنشان کرد: مهمترین منبع این داده‌ها، نظرات مردم است که از طریق ایجاد فضای مشارکت مردمی با استفاده از برنامک برای اولین بار محقق می‌شود.