۰ نفر

آتشفشانی که غذا می خورد! + فیلم

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۳۰
کد خبر: 700053
آتشفشانی که غذا می خورد! + فیلم

کوه برومو (Bromo) در شرق جاوا در اندونزی، جوانترین کوه در میان چند آتشفشان و یکی از فعال‌ترین آتشفشان های جاواست. هنگامی که برومو فوران می کند، دود گوگردی غلیظ و سفیدی از آن خارج می شود.

کوه برومو (Bromo) در شرق جاوا در اندونزی، جوانترین کوه در میان چند آتشفشان و یکی از فعال‌ترین آتشفشان های جاواست. هنگامی که برومو فوران می کند، دود گوگردی غلیظ و سفیدی از آن خارج می شود. هنگامی که برومو فعال است توصیه می شود از آن بازدید نکنند، اما وقتی نیست قله ۲۳۰۰ متری آن یک مقصد توریستی محبوب است که به خاطر موقعیت تماشایی و منظره طلوع باشکوهش مشهور است.

کوه برومو در میان دشت وسیع شنی به نام دریای شن قرار گرفته است. همچنین این زمین های بی حاصل محل زندگی حدود ۹۰ هزار «Tengger» است، یک اقلیت هندو در مجمع الجزایر اندونزی که هرسال صرف نظر از اینکه از این کوه دود یا آتش خارج می شود، صدها تنگر از روستاهای اطراف بالای این کوه می روند تا داخل دهانه زنده این آتشفشان غذا بریزند تا از  خدای ماهامرو تقاضای نعمت کنند.  گذشته از میوه، برنج و سبزی، آن ها دام های خود مانند بز، مرغ و حتی گاو را داخل این آتشفشان می اندازند. این پیشکشی ها بخشی از فستیوال «یادنیا کاسادا» هستند که حدود یک ماه طول می کشد.