۰ نفر

امیدواری های دبیر جشنواره فیلم فجر برای آینده سینما + فیلم

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبر: 699231
امیدواری های دبیر جشنواره فیلم فجر برای آینده سینما + فیلم

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، چراغ این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری را در پردیس ملت تهران روشن کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی امینی، پیش از آغاز اکران نخستین فیلم منتخب بخش سودای سیمرغ، به روی صحنه رفت و در سخنانی کوتاه خطاب به اهالی رسانه، ابراز امیدواری کرد تا سال آینده، اقتصاد صنعت-هنر سینما، رونق بگیرد.

وی از تنوع اقلیمی در فیلم های حاضر در جشنواره، ابراز خوشحالی کرد و اهمیت آن را در دشواری تولید فیلم طی سه سال گذشته، بسیار بالا دانست، چرا که شیوع ویروس کرونا، بسیاری از پروژه های سینمایی را به تعطیلی کشاند و بسیاری دیگر را هم با موانع بسیار روبه رو کرد.

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، همچنین به دشواری های مضاعف این دوره جشنواره که گریبان فیلمسازان را گرفته بود اشاره کرد و بیان کرد که با توجه به اتفاقات ماه های اخیر، پس تولید همه فیلم هایی که در جشنواره باید حضور پیدا کنند همزمان شده بود با این ناآرامی ها. بنابراین عرصه بر اهالی سینما، بسیار تنگ تر و جانکاه تر شده بود. از این رو، رساندن فیلم ها به جشنواره، کاری بزرگ و قابل تحسین است.

امینی همچنین ابراز امیدواری کرد که رونق اقتصاد در حوزه سینما را به زودی شاهد باشیم و تولیدات درخشان و چشمگیری را در آینده نزدیک، روی پرده سینماهای کشور ببینیم.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.