۰ نفر

تصاویر حیرت انگیز از علف خوردن شیر گیاهخوار + فیلم

۶ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۵۷
کد خبر: 697580
تصاویر حیرت انگیز از علف خوردن شیر گیاهخوار + فیلم

در اتفاقی غیرطبیعی و نادر یک شیر نر در یکی از باغ وحش‌های کشور سودان در حال خوردن علف دیده شد.

به گزراش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، ویدیویی عجیب و غریب از یک شیر نر در حال خوردن علف در باغ وحشی در خارطوم سودان در شبکه‌های اجتمای بحث‌برانگیز شده است.

 در این ویدیو که با حیرت کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد، شیری را در پشت حصار‌های محل نگهداری نشان می‌دهد که دراز کشیده و شروع به جویدن علف می‌کند.

پارک حیات وحش سودان در توضیح گفته که این صحنه عجیب و غیرطبیعی به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که شیر‌ها هر از گاهی علف‌های هرز می‌خورند.

مدیریت پارک در صفحه فیس‌بوک خود این رفتار غیرعادی را توضیح داد: گیاهان جزء ضروری رژیم غذایی شیر‌ها نیستند، اما شیر‌ها به خوردن آن‌ها متوسل می‌شوند، زیرا به آن‌ها کمک می‌کنند تا اختلالات معده را آرام کنند. گیاهان و علف‌های هرز به طور طبیعی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر هستند که از سلامت آن حمایت می‌کند و به هضم کمک می‌کند. به عبارت دیگر، شیر‌ها از این گیاه به عنوان نوعی داروی معده در شرایط مختلف استفاده می‌کنند.

دکتر عمار الباقر جانورشناس هم گفت که شیر‌ها گوشتخوارند و تا حد زیادی به آن‌ها وابسته اند، به این معنا که اگر گوشت را ترک کنند می‌میرند.

وی افزود: در مورد این پدیده دو توضیح دارد، توضیح اول تغذیه‌ای است، زیرا منابع غذایی حیوانی به طور کلی کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند و این کمبود گاهی اوقات گوشتخواران را مجبور می‌کند برای جبران علف بخورند.

دکتر عبدالباقر ادامه داد: اگر دقت کرده باشید شکارچیان هنگام شکار یک طعمه ابتدا شروع به خوردن روده حیوان می‌کنند.

وی افزود: منابع غذایی حیوانی دارای درصد کمی فیبر هستند که باعث ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود که ممکن است آن‌ها را مجبور به خوردن علف در مقادیر کم کند.

و اما دلیل دوم، می‌تواند رفتاری به‌عنوان نوعی سرگرمی در حین آرامش باشد.