۰ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

زنگنه، تولید گاز از پارس جنوبی را دو و نیم برابر کرد

۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۰۷
کد خبر: 697561
زنگنه، تولید گاز از پارس جنوبی را دو و نیم برابر کرد

سخنگوی صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: زمانی که آقای زنگنه آمدند، تولید گاز پارس جنوبی دو و نیم برابر شد و کسی در این شک ندارد. حالا دولت ادعا می‌کند ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز خام و ترش تولید می‌شود، همه به خاطر تکمیل پروژه‌هایی است که در پارس جنوبی و در دوران آقای زنگنه داشتیم.

اقتصادآنلاین - نوا ذاکری؛ سیدحمید حسینی، سخنگوی صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اولویت توسعه روی میادین مشترک است، چرا که اگر ما برداشت نکنیم، رقیب برداشت می‌کند.

حسینی ادامه داد: زمانی که آقای زنگنه آمدند، تولید گاز پارس جنوبی دو و نیم برابر شد و کسی در این شک ندارد. حالا دولت ادعا می‌کند ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز خام و ترش تولید می‌شود، همه به خاطر تکمیل پروژه‌هایی است که در پارس جنوبی و در دوران آقای زنگنه داشتیم.

سخنگوی صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: درست است که دومین ذخایر گاز را داریم و سومین تولید کننده گاز هستیم اما کشوری پهناور با تنوع آب و هوایی داریم که چهارمین مصرف کننده بزرگ گاز دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: در این معضل کسی مقصر نیست و عوامل مختلف مانند تحریم و لزوم سرمایه‌گذاری در میادین مشترک باعث شده ما علی‌رغم اینکه ادعا داریم هزار میلیون متر مکعب تولید گاز داریم، باز در زمستان با ناترازی گاز مواجه شویم.

تدوین: محسن احمدیان