۰ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

وضعیت امروز، آینده روشنی را برای ما ترسیم نمی کند

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۱۲
کد خبر: 697017
وضعیت امروز، آینده روشنی را برای ما ترسیم نمی کند

یک دیپلمات سابق و کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مسیری که الان می‌رویم برای احیای برجام مسیر خوبی نیست. اراده‌ای نمی‌بینیم برای اینکه برجام احیا شود. وقتی شعار می‌دهند که ما حداکثر امتیازات را می‌خواهیم بگیریم، طرف مقابل هم دست بسته نیست و می‌خواهد حداکثر امتیازات را بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جلال ساداتیان، دیپلمات سابق و کارشناس مسائل بین‌الملل در برنامه موازنه گفت: در  دولت روحانی اجازه ندادند برجام احیا شود، تا فواید آن به دولت آقای رییسی برسد؛ در مجموع ما نتوانستیم توازن را در رابطه با شرق و غرب حفظ کنیم.

ساداتیان افزود: شعار نه شرقی و نه غربی به این مفهوم نبود که ما به کلی روابطمان را با شرق و غرب قطع کنیم، بلکه موضوع توازن رفتاری است.

وی تاکید کرد: کسی نمی‌گوید ما تسلیم شویم و امتیاز بی‌جا به کسی بدهیم، ولی دنیای امروز دنیای تعامل است؛ یک جاهایی باید یک چیزهایی را بدهید تا یک چیزهایی را بگیرید.

دیپلمات سابق ادامه داد: مسیری که الان می‌رویم برای احیای برجام مسیر خوبی نیست. اراده‌ای نمی‌بینیم برای اینکه برجام احیا شود. وقتی شعار می‌دهند که ما حداکثر امتیازات را می‌خواهیم بگیریم، طرف مقابل هم دست بسته نیست و می‌خواهد حداکثر امتیازات را بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: در سیاست خارجی به اندازه و درست از مجموع توانمندی‌هایمان استفاده نمی‌کنیم. یکی از قوی‌ترین توانمندی‌ها پشتوانه های داخلی است.