۰ نفر

وزیر اقتصاد:

سرعت تورم درحال کُندشدن است / وعده ام درباره کاهش ۱۵ درصدی تورم محقق شده بود

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۰:۲۸
کد خبر: 693609
سرعت تورم درحال کُندشدن است / وعده ام درباره کاهش ۱۵ درصدی تورم محقق شده بود

وزیر اقتصاد گفت: حتما کالاها نسبت به ۶ ماه پیش گران‌تر شده اما سرعت آن کُند شده است. ما به‌جای اینکه از جیب مردم برداریم، سخت‌گیری را از نهادها و وزارت‌خانه‌ها آغاز کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: در همان ۶ ماه اول دولت سیزدهم تورم نقطه به نقطه ما ۲۴-۲۵ درصد کاهش یافت.

خاندوزی خاطرنشان کرد: یک جریانی است که می‌خواهد اثبات کند که شما غیر از اینکه مسایل خارجی خود را حل کنید نمی توانید اقتصاد ایران را اداره کنید؛ علت برخی هجمه‌ها علیه دولت این است که دولت عزمش را جزم کرده در جهت حمایت از تولید و بخش واقعی اقتصاد، مقابل ویژه خواری بایستد.

وی درباره گرانی کالاها افزود: حتما کالاها نسبت به ۶ ماه پیش گران‌تر شده اما سرعت آن کُند شده است. ما به‌جای اینکه از جیب مردم برداریم، سخت‌گیری را از نهادها و وزارت‌خانه‌ها آغاز کردیم.

خاندوزی اظهار کرد: دولت در ماه‌های اول پارسال ۵۴ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرد اما امسال این رقم به کم‌تر از ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره این که زمانی که نماینده مجلس بودید از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تورم سخن می گفتید الان برنامه چطور پیش می رود؟ گفت: در ۶ ماه اول دولت سیزدهم تورم نقطه به نقطه ما ۲۴تا ۲۵ درصد کاهش یافت. تورم اعلامی بانک مرکزی ۲۹.۵ درصد کاهش یافت و این نشان می دهد از عدد ۱۰تا ۱۵ درصدی هم که من اعلام کردم که اگر دولت جدید کاری نکند تورم ۱۰-۱۵ درصد پایین می آید، بیشتر پایین آمده بود.