۰ نفر

بهادری جهرمی: بیماری اقتصادی ما طی ۱۰ سال گذشته مزمن شد / نرخ تورم بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۲
کد خبر: 689724
بهادری جهرمی: بیماری اقتصادی ما طی ۱۰ سال گذشته مزمن شد / نرخ تورم بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت

سخنگوی دولت گفت: نرخ تورم از ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ با بیش از ۲۰ درصد کاهش در دولت سیزدهم به ۳۹.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی شامگاه سه شنبه در نشست «بدون واسطه با دولت» در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی همدان بیان کرد: سرعت رشد نقدینگی در دولت گذشته با وجود صفر بودن نرخ رشد اقتصادی ۴۴ درصد بود که در این دولت به ۳۴ درصد رسیده و قرار است تا پایان سال به زیر ۳۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: افزایش مقطعی نرخ ارز نباید مبنایی برای قضاوت عملکرد دولت سیزدهم قرار گیرد با این وجود در صورت مهار کامل تورم و کاهش رشد نقدینگی آثار مثبت این فعالیت ها در زندگی مردم آشکار می شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دشمن پس از ناکامی از ایجاد آشوب در کشور، تلاش خود را بر روی اقتصاد و معیشت مردم معطوف کرده است و با فشارهای وارده بیرونی و داخلی ابتدا نرخ ارز را افزایش داد که این موضوع بر روی قیمت طلا و خودرو نیز تاثیر گذاشت.

جهرمی اطمینان داد که افزایش قیمت ها مقطعی، موقتی و گذرا است چرا که با اقدامات پیشگیرانه و تشکیل قرارگاه درصدد ناکام گذاشتن دشمنان این ملت در عرصه فشار اقتصادی هستیم .

سخنگوی دولت: نرخ تورم در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: نتیجه نگاه دولت گذشته به بیرون، تورم ۶۰ درصدی، فوت روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا، تعطیلی جمع های دانشگاهی و غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها، تعطیلی کسب و کارها و ممنوعیت سفر بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم و تغییر رویه ها، یک به یک مشکلات رفع شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت سیزدهم کشور را به ریل انقلاب بازگرداند، اضافه کرد: تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات موجود موجب افزایش دشمنی استکبار، افزایش تحریم و دشمنی، بهره برداری از نقاط ضعف، تشدید و سیاه نمایی درباره ضعف ها و جلوگیری از نمایش دستاوردها بود.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی سعی کردند تلخی یک حادثه ناگوار را با ایجاد آشوب بر کام مردم تلخ کنند در حالی که در کنار نقاط ضعف، شاهد توفیقاتی بزرگی در عرصه های مختلف بودیم.

سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: مهمترین توفیقات دولت در سه ماهه گذشته بهره برداری از طرح آبرسانی به سنندج بعد از ۱۱ سال، رفع مشکل آب همدان و آماده شدن افتتاح طرح انتقال آب به این استان بعد از ۱۷ سال، تبدیل شدن ایران به سومین کشور دارنده فناوری درمان سرطان خون با استفاده ژن درمانی و آغاز ساخت نیروگاه اتمی کارون است.

بهادری جهرمی افتتاح بزرگترین طرح ریلی و ترانزیتی جنوب و جنوب شرق کشور را از دیگر اقدامات دانست و اضافه کرد: خط ریلی خاش - زاهدان در حالی بهره برداری شد که دشمنان از راه اندازی این مسیر ترانزیتی و بازگشت ایران به جایگاه جاده ابریشم هراس دارند.

وی ادامه داد: تست موفق ماهواره قائم، رشد ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی و حمایت از تولید داخل از دیگر خدمات دولت است که دشمنان با بزرگنمایی مشکلات سعی بر دیده نشدن آنها داشتند.

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری کرد: کشورها به ۲ بخش «پیشرو و تولید کننده» و «پیرو و مصرف کننده» تقسیم بندی می شوند برای نمونه زمانی کشورمان به عنوان مصرف کننده خدمات بهداشتی، از پزشکان پاکستانی و هندی برای ویزیت و درمان بیماران استفاده می کرد.

سخنگوی دولت سیزدهم افزود: امروز به جای استفاده از خدمات بهداشتی پزشکان خارجی، آنها متقاضی حضور و تحصیل در کشورمان هستند همچنین شمار دانشجویان به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: دشمنان نظام چهار دهه با تحریم اقتصادی درصدد کنترل این ملت هستند و تحریم ها را فلج کننده و زمین گیرکننده دانستند، اما ایران سیاست های مختلف در واکنش به این نگاه ها داشت.

بهادری جهرمی پس از این سخنرانی در فضایی صمیمی به سئوالات دانشجویان و تشکل های مختلف دانشجویی پاسخ داد.