۰ نفر

عذرخواهی سخنگوی دولت به خاطر کمبود دارو + فیلم

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 680362
عذرخواهی سخنگوی دولت به خاطر کمبود دارو + فیلم

سخنگوی دولت در مورد مسائل مربوط به کمبود دارو و آنتی بیوتیک در کشور گفت: من بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می کنم. البته در این زمینه کوتاهی شده بود و مسئول مربوطه و معاون وزیر نیز برکنار و جا به جا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی دولت در مورد مسائل مربوط به کمبود دارو و آنتی بیوتیک در کشور گفت: من بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می کنم. البته در این زمینه کوتاهی شده بود و مسئول مربوطه و معاون وزیر نیز برکنار و جا به جا شد. همزمان رئیس جمهور نیز دستور داد با برخی مسئولان حوزه بهداشت و درمان که مسئول سیاست گذاری ها جهت تامین دارو بوده اند و شرکت های تولیدکننده برخورد صورت گرفت. ۳۰ درصد این شرکت ها زیر مجموعه وزارت کار بودند و قرار شد اگر تخلفی صورت گرفته، موضوعات بررسی شود.  

وی اضافه کرد: نهادهای نظارتی نیز در این دولت پیش از این هم معاون دیگر از معاونان وزرا را به دلیل سوءمدیریت زیرمجموعه اش، جا به جا کردند. این دولت بر این عهد خواهد ماند و هر جا کوتاهی صورت گیرد، عذرخواهی کرده و جبران و برخورد می کند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ظرفیت های پزشکی کشور افزایش پیدا کرده، عنوان کرد: باید توجه داشت برخی خدمات بهداشت و درمان به خدمات لاکچری تبدیل شده است. از این رو لازم است درمان را در دسترس تر کنیم. در مورد حمایت از پزشکان و ارتقاء ظرفیت ها نیز براساس جلساتی که برگزار شده تصمیم گرفته شد به روش پلکانی یعنی با افزایش تدریجی ظرفیت ها و تامین منابع لازم میزان دسترسی به خدما پزشکی افزایش یابد. طی یک سال گذشته ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور تا ۱۰ هزار تخت افزایش پیدا کرده و ۹ درصد رشد داشته است. در زمینه تهیه واکسن و محصولات آزمایشگاهی نیز سرمایه گذاری شده است.