۰ نفر

رییس جمهور ترکیه گلباران شد! + فیلم

۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 676872
رییس جمهور ترکیه گلباران شد! + فیلم

شهروندان ترکیه از رجب طیب اردوغان در جریان شرکت در مراسم افتتاح بزرگترین پروژه مسکن تاریخ ترکیه در آنکارا، با سیلابی از گل پذیرایی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، رییس جمهور ترکیه ضمن آغاز اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های جهان در بخش مسکن گفت که یک روند توسعه جدید در تمامی نقاط کشور آغاز شده است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم کلنگ زنی پروژه «اولین خانه من»، «اولین محل کار من» در میدان لاله منطقه سینجان در آنکارا گفت: یک روند توسعه جدید در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به ادامه فعالیت‌های دولت در این زمینه افزود: تعداد مسکن‌هایی را که توسط سازمان انبوه سازی مسکن ترکیه «توکی» به ملت‌مان ارائه می‌کنیم، به ۲ میلیون واحد افزایش می‌دهیم.

اردوغان تصریح کرد: پروژه‌های تحول شهری به سرعت در حال پیشرفت هستند. در حال حاضر تعداد خانه‌های ساخته شده با این مدل به ۳ میلیون خانه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد درخواست‌ها برای این کمپین (پروژه مسکن اجتماعی) به ۸ میلیون نفر نزدیک شده گفت: طی دو سال ۲۵۰ هزار باب خانه و تا سال ۲۰۲۸ نیز ۵۰۰ هزار خانه را تکمیل کرده و به شهروندان تحویل خواهیم داد.

اردوغان تاکید کرد که این مراسم افتتاحیه که تنها ۴۰ روز پس از اعلام پروژه برگزار شد، نشان دهنده حساسیت آن‌ها نسبت به تعهدشان به ملت و همچنین عظمت و میزان ظرفیت تجاری آن‌ها است.