۰ نفر

ماجرای قطع درختان جنگلی به بهانه عزاداری + فیلم

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبر: 658054
ماجرای قطع درختان جنگلی به بهانه عزاداری + فیلم

متخلفانی که به بهانه عزاداری حدود ۳ نیسان چوب درختان جنگلی را در چهاردانگه ساری قطع کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ راعی رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری گفت: طبق قانون طرح تنفس جنگل تامین هرگونه هیزم و چوب از جنگل برای مصارف روستاییان ممنوع است که این موضوع به صورت کتبی به مجریان طرح‌های جنگلداری و بخشداری‌ها اعلام شده است.

او افزود: تعدادی از افراد در منطقه روستای ایلال کیاسر ۲۰ روز قبل برای برگزاری مراسم عزاداری درخواست تهیه چوب و هیزم از جنگل را داشتند که این اداره با این درخواست مخالفت کرده بود.

راعی گفت: مخالفت این اداره و اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری به صورت مکتوب به آن‌ها ارائه شده بود

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری ادامه داد: این افراد با وجود مخالفت‌ها با اصرار و پافشاری در روز پنج شنبه ۶ مرداد از جنگل‌های منطقه ایلال چوب تهیه کرده بودند.

او افزود: بعد از گزارش این تخلف شخصا به همراه ماموران منابع طبیعی به منطقه رفتیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد این افراد حدود ۹ استر چوب جنگلی را قطع کرده بودند.

راعی گفت: چوب‌های قطع شده سرشاخه‌های درختان ریشه کن شده و افتاده بود اما به دلیل تخلف از قانون برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و به دادگاه کیاسر ارسال شده است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری ادامه داد: چوب‌های دپو شده نیز ضبط شده است.