۰ نفر

دستمزد کی روش در کدام تیم بیشتر بود؟ + جدول

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۱
کد خبر: 669594
دستمزد کی روش در کدام تیم بیشتر بود؟ + جدول

کارلوس کی‌روش برای نشستن روی نیمکت ایران در جام جهانی حاضر به پذیرش دستمزد ماهانه ۵۰ هزار یورو شد که در قیاس با گذشته، افت چند برابری داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با وجود انتقادهای برخی از اهالی فوتبال، هدایت یوزهای ایران را برعهده گرفت و سکان هدایت این تیم را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر عهده خواهد داشت.

برخلاف سه سال قبل، کی‌روش برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی دستمزد اندکی را از این فدراسیون مطالبه کرده است که در قیاس با دستمزد او در تیم ملی ایران بسیار اندک است.

کی‌روش در حالی چنین دستمزدی را مطالبه کرده که او بیش از مسائل مالی، علاقه‌مند به حضور در جام جهانی به عنوان سرمربی ایران بود. او در مصاحبه‌های اخیر خود عنوان کرده که پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی را قدردانی از خود نمی‌داند و اگر چیز جدیدی برای موفقیت با تیم ملی نداشت، این پیشنهاد را قبول نمی‌کرد. او همچنین در مصاحبه اخیر خود تاکید کرده است که "تیم ملی ایران او را به جام جهانی می‌برد نه او ایران را."

همه بر سر این مساله که کی‌روش برای حضور در جام جهانی قید مسائل مالی را هم زده، توافق دارند و در حالت عادی با چنین مبالغی کار نمی‌کرد. به خصوص که دستمزدهای اخیر در دوره نخست حضور در ایران، در کلمبیا و مصر چند برابر دستمزد کنونی او بوده است.

در مدت زمان اخیر فدراسیون فوتبال بخشی از جزییات قرارداد کی‌روش و چهار دستیار خارجی او را منتشر کرده است. به گفته مهدی محمدنبی، دستمزد ماهانه کی‌روش ۵۰ هزار یورو و دستیارانش (جمعا چهار نفر) ۳۰ هزار یورو خواهد بود و مدت زمان قرارداد دو ماه و نیم است که جمعا ۲۰۰ هزار یورو خواهد شد.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به دستمزد ماهانه کی‌روش در تیم ملی پرتغال، ایران (دوره نخست)، کلمبیا، مصر و ایران (دوره دوم) که از کاهش چشمگیر دستمزد این مربی حکایت دارد.

دستمزد کی روش