۰ نفر

مورد عجیب اسکو

پیغام غیر مستقیم اسکوچیچ: همیشه همین هستیم!

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴
کد خبر: 643783
پیغام غیر مستقیم اسکوچیچ: همیشه همین هستیم!

سرمربی تیم ملی در بازی دوستانه برابر الجزایر نشان داد که نقل قول‌های غیر رسمی که از تیم به بیرون درز می‌شود، خیلی هم از واقعیت دور نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تیم ملی در شبی پر انتقاد، حریف تیم دوم الجزایر هم نشد تا مشخص شود در راه رسیدن به جام جهانی کار انجام نداده زیادی وجود دارد. بوق و کرنای پیدا مردن حریف تدارکاتی، در نهایت منجر به این شد که اهالی فوتبال بیش از قبل متوجه شوند این تیم ملی “کار” زیاد دارد؛ نه فقط برای رویای بلندپروازانه صعود از گروه که تنها برای اینکه در جام جهانی “زنگ تفریح” نشویم! 

دیشب تیم ملی ضعف‌‌های فنی فراوانی از خود نشان داد اما شاید مهمترین مشکلی‌ که باید در برهه فعلی آن را مرتفع کرد، وضعیت خط دفاعی تیم‌ ملی است. جدای از دروازه که امیر عابدزاده با اعتماد به نفس کاذب‌اش نشان داد که هنوز برای اعتماد به وی به عنوان شماره یک زود است، خط دفاعی تیم ملی هم‌ شب پر اشتباهی را پشت سر گذاشت و‌ همین موضوع سبب شد تا به واکاوی شرایط مدافعان تیم‌ ملی بپردازیم. دیگر بر همگان مشخص شده که دراگان اسکوچیچ، علاقه غیرقابل انکاری به زوج شجاع- کنعانی دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان وی را مجبور کرد که از بازیکنان دیگری به جز شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی‌اش استفاده کند. اما در روزهایی که کنعانی به دلیل تخلفات اتوبوسی! و خلیل زاده به علت مصدومیت از ترکیب تیم ملی به دور هستند، دراگان گویا دوست ندارد میراث دو‌ مدافع مورد علاقه‌اش آسیبی ببیند. تا جایی که وی به امید نورافکن به عنوان مدافع وسط بازی می‌دهد؛ تصمیمی که شاید در اوج‌ نداشتن دفاع وسط تخصصی هم عقلانی به نظر نرسد. آنهم در روزهایی که بازیکنانی مانند عارف آقاسی، مهدی حسینی و عارف غلامی تشنه حضور در ترکیب هستند.

مسئله اینجاست که خود نورافکن هم از بازی در چنین پستی راضی نیست و به نزدیکانش گفته که اگر از سر اجبار سرمربی نبود، یک دقیقه هم دفاع وسط بودن را تحمل نمی‌کرد! روی تک گل تیم ملی برابر الجزایر هم‌ نورافکن بار دیگر هوش و رونده بودن خودش در زمین را نشان داد و اینکه پست حساسی مانند دفاع وسط واقعا مناسب این بازیکن شایسته سپاهان نیست.

به هر ترتیب دراگان چنین شیوه‌ای اتخاذ کرده که در این روزها، طرفداران تیم‌ملی هم برای بازگشت زوج ‌‌محبوبش به ترکیب لحظه شماری کنند و این اتفاقی است که در پست‌های‌ دیگر تیم‌ملی هم چنین رویه‌ای‌ کم و بیش اتخاذ شده و به عنوان مثال سنگ‌ هم از آسمان ببارد، فعلا قرار نیست بازیکن دیگری به جز صادق محرمی سکونشین در کرواسی، دفاع راست تیم ملی باشد. 

پس همه مشکل تیم ملی عدم‌ برگزاری بازی تدارکاتی مناسب نیست؛ شاید لجبازی و‌ عدم توجه سرمربی تیم ملی به پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد، الان مشکل بالفعل فوتبال ملی ایران باشد.