۰ نفر

جزییات قرارداد ام باپه با پاریس؛

باج دهی نوین به سبک قطری ها!

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبر: 637588
باج دهی نوین به سبک قطری ها!

جزییات قرارداد جدید کیلیان ام باپه با پاری سن ژرمن نشان از باج دهی بزرگ مالک این باشگاه به باریکن فرانسوی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کش و قوس ها تمام شد و کیلیان ام باپه رسما تا سه سال دیگر بازیکن پی اس جی خواهد بود. موضوعی که به شدت برای هواداران رئال مادرید که منتظر آمدن وی بودند، بسیار گران تمام شد. پس از تمدید قرارداد کیلیان ام باپه با پاری سن ژرمن، این باشگاه اشاره ای به جزییات قرارداد جدید ام باپه نداشت و فقط تایید شد که قرارداد او تا سال ۲۰۲۵ معتبر است. اخبار و شایعات متنوعی از بندهای قرارداد ام باپه از سوی منابع مختلف ارائه می شود که به مرور آن می پردازیم. (براساس منابع اسکای، له پاریزین و اکیپ)

بندهای اصلی قرارداد ام باپه با پاری سن ژرمن

دستمزد خالص هفتگی بیش از ۱ میلیون یورو (بین ۵۰ تا ۵۶ میلیون یورو در سال)

بندهای پاداش فردی و تیمی که می تواند دستمزد خالص او را تا ۱۰۰ میلیون یورو در سال افزایش دهد؛ به شرح زیر:

- بندهای پاداش شامل دستاوردهای تیمی همچون قهرمانی در لیگ، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سایر افتخارات تیمی.

- بندهای پاداش شامل دستاوردهای انفرادی همچون تعداد گل، تعداد پاس گل، آقای گلی، کسب توپ طلا، بهترین بازیکن.

بند پاداش قطعی امضای قرارداد جدید + بند پاداش قطعی وفاداری که رقم متغیر آن از سوی منابع مختلف بین ۱۳۰ تا ۲۴۰ میلیون یورو گزارش شده است.

درآمد حق تصویر ۱۰۰% برای ام باپه.

بندهای پاداش ویژه از سوی امیر قطر که جزییات و حدود آن مشخص نیست.

در صورت فعال شدن همه این بندها با توجه به مشخص نبودن رقم دو بند پایانی، درآمد ام باپه در طول ۳ سال از قرارداد او می تواند به بیش از ۷۰۰ میلیون یورو برسد. به نقل از ترنسفرمارکت؛ ام باپه با این رقم می تواند نیمی از تیم های لیگ۱ فرانسه را خریداری کند.

بندهای جانبی قرارداد ام باپه با پاری سن ژرمن

واگذاری قدرت دخالت در امور باشگاه شامل داشتن حق رای و نظر دادن در امور مدیریتی و مربیگری / قوت گرفتن شایعه جدایی پوچتینو و لئوناردو احتمالا بر همین اساس بوده است

دارای قدرت و حق اظهار نظر پیرامون انتصاب و اخراج سرمربی

دارای قدرت و حق اظهار نظر پیرامون خرید و فروش بازیکنان

دارای قدرت تصمیم‌ گیری پیرامون تصمیمات ورزشی باشگاه در کنار مدیر ورزشی

دارای حق مشورت با اعضای کادر فنی و مربیان در مورد انتخاب بازیکنان ترکیب، سیستم بازی و ... در هر مسابقه

رهبر اصلی رختکن و مسئول انتقال اطلاعات میان بازیکنان و مدیران

در اختیار گرفتن حق انتخاب کاپیتان های تیم و در اولویت قرار گرفتن برای تعیین بازیکنانی که مسئول ضربات کرنر، ضربات آزاد و ضربات پنالتی هستند.

این آپشن های عجیب و امتیازهای مافوق بازیکنی که در اختیار ستاره ۲۳ ساله فرانسوی قرار گرفته، چیزی بود که رئال مادرید به هیچ عنوان آن را در اختیار ام باپه قرار نمی داد. البته مادریدی ها هم برای این جوان کم نگذاشته بودند؛ از پاداش ۱۳۰ میلیون یورویی برای امضای قرارداد گرفته تا حقوق خالص ۲۵ میلیون یورویی در سال به علاوه آپشن گرفته تا حق تصویر ۶۰ درصدی که حتی برای کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ مادریدی ها هم قفل بود! با این حال همه اینها هم نتوانست رای ام باپه را تغییر بدهد و احتمالا قول به فلورنتینو پرز هم تنها در راستای این بود که قیمت برای پی اس جی بالاتر برود. الان وضعیت ام باپه طوری شده که شاید نتوان به وی کوچکترین چیزی گفت. هواداران پاریسی هم در شب بازی با متس که ام باپه هت تریک کرد و فصل تمام شد، تا می توتنستند پز ماندن کیلیان را دادند و البته در این بین به رئال مادرید هم توهین های عجیبی کردند. اما گذر زمان مشخص خواهد کرد که این ماندن با باج گیری عجیبی که شاید در تاریخ ورزش و نه تنها فوتبال بی سابقه است، چه نتیجه ای خواهد داشت.