۰ نفر

شروع تمرین هم برای تیم ملی خوب است چه برسد به بازی تدارکاتی؛

جلالی: عیار مجیدی با این قهرمانی مشخص نمی شود

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 636396
جلالی: عیار مجیدی با این قهرمانی مشخص نمی شود

مجیدی جلالی کارشناس و مربی فوتبال در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ هفته های پایانی لیگ و شرایط پیش رو برای حضور تیم ملی در جام جهانی، بهانه ای شد تا با مجید جلالی از مربیان و تئوریسین های فوتبال ایران همکلام شده و نظر یکی از مربیانی که از پیشگامان نوگرایی در فوتبال ایران بوده را جویا شویم. جلالی که این روزها فوتبال ایران را از دور رصد می کند، درباره سطح فنی مسابقات امسال لیگ برتر و به تبع آن مسیر فوتبال ایران نظر متفاوتی دارد.

وی درخصوص اتفاقات فنی لیگ برتر امسال گفت: "متاسفانه امسال سطح کیفی مسابقات خیلی بالا نبود و به نظرم خیلی ها این موضوع را قبول دارند. شاید در برهه ای از فصل که در یکدستی بازی ها وقفه نمی افتاد، بعضا مسابقات خوبی را شاهد بودیم؛ مثل همین هفته اخیر و جدال پرسپولیس و سپاهان که بازی با کیفیتی بود. با این حال در حالت کلی مسابقات امسال نه خروجی خاصی داشت و نه شیوه نوینی از فوتبال را نشان داد. البته بعضی از تیم ها مثل سپاهان سعی می کردند که متفاوت بازی کنند که شاید بتوان ظهور مربیان جوانی مثل محرم نویدکیا، محمد ربیعی و اصغر کلانتری را در زمره اتفاقات مثبت لیگ امسال دانست."

جلالی در خصوص عملکرد فرهاد مجیدی و قهرمانی استقلال هم گفت:" مجیدی کار فوق العاده ای انجام داده و برحسب شناخت اش از شرایط استقلال و کاراکتر خودش، توانست موفقیت بسیار بزرگی را رقم بزند. با این حال برای اینکه بخواهیم روی قابلیت های مربیگری مجیدی صحه بگذاریم، باید حوصله کنیم. امثال نکونام، مجیدی، نویدکیا و ربیعی باید چندین سال دیگر در این عرصه فعال باشند تا بتوان آنها را در زمره مربیان صاحب سبک به میان آورد."

جلالی در پاسخ به این سوال که دلیل سطح کیفی پایین مسابقات امسال را در چه می داند، گفت: " صحبت در این زمینه کار تحقیقاتی وسیعی را می طلبد. فدراسسیون فوتبال و کمیته آموزش باید درباره این موضوع تحقیق و پارامترهای خودشان را در کنار نتایج اعلام کنند. عوانلی نظیر همه گیری ویروس کرونا، تقویم فشرده بازی ها، تفاوت سازمانی و مالی باشگاه ها، تغییرات زیاد در عرصه مدیریتی و فنی، کم تخصصی مدیران و حتی تجربه و سواد مربیان در این عرصه تاثیرگذار است. البته در شرایط فعلی که فدراسیون درگیر مسائل و پیچیدگی های مدیریتی است، شاید مهمترین مسئله به آرامش رساندن فوتبال ایران باشد."

جلالی درخصوص شرایط فعلی تیم ملی و دیدار دوستانه برابر کانادا هم نظر جالبی دارد:" در شرایط فعلی اینکه تیم ملی کارش را در راه آماده سازی جام جهانی آغاز کند، نکته مثبتی است. همه می دانیم که با توجه به موقعیت فعلی، تدارک و هماهنگی برای انجام بازی تدارکاتی بسیار کار دشواری است و همین که قرار است تیم ملی بازی دوستانه داشته باشد، خوب است چه برسد به اینکه حریفمان یک شبیه ساز از رقبای جام جهانی ماست. "

البته جلالی امیدوار است که این بلاتکلیفی زودتر به اتمام برسد و تیم ملی حداقل با روندی که آغاز شده به کارش ادامه دهد:" در شرایط فعلی به هیچ عنوان نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی برای تیم ملی رخ می دهد اما اگر قرار باشد اوضاع مثل چندماه قبل باشد، به نظر اتفاقات خوبی در آینده رخ نمی‌دهد. امیدوارم روند فعلی ادامه دار بوده و حتی بهتر شود تا آن موقع بتوان از آینده با دید مثبت تری صحبت کرد."