۰ نفر

خاطرات تلخ تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان؛

قاتلان عربی تیم های ایرانی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴
کد خبر: 631384
قاتلان عربی تیم های ایرانی

شکست سنگین و حذف سپاهان از لیگ قهرمانان یک بار دیگر رقابت تیم‌های ایرانی برابر تیم‌های عربی را تحت تاثیر قرار داد.

‎به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سپاهان ایران برابر الدحیل قطر پنج تایی شد تا با لیگ قهرمانان آسیا وداع کند. اتفاقی که از تفاوت سطح دو تیم در بازی رفت هم قابل پیش بینی بود، خیلی شدیدتر رخ داد تا بار دیگر یک تیم عربی، یک تیم ایرانی را به شکل سختی شکست دهد. اما در ردپای شکست‌های اینچنینی، همیشه بازیکنان عربی بوده‌اند که بازی برابر تیم‌های ایرانی را برای درخشش انتخاب می‌کردند و به نوعی گربه‌ سیاه نمایندگان ایران بودند. با نگاهی به فهرست سالیان اخیر این افراد، می‌توان نام مایکل اولونگا کنیایی را هم به آن اضافه کرد که حسابی بلای جان رشید مظاهری شده است!

کینه سوری‌ها از تیم‌های ایران

در فهرست بازیکنانی که بیشترین گل را به تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده‌اند، بازیکنان اهل سوریه جایگاه ویژ‌ه‌ای‌دارند! در صدر این فهرست، عمر سوما قرار دارد. مهاجم سوریه ای الاهلی، برابر هر تیم ایرانی قرار گرفته گل زده و در مجموع ۱۰ بار موفق شده تور دروازه نمایندگان فوتبال مان را به لرزه بیاندازد. سوما امسال نتوانست در لیگ قهرمانان شرکت کند اما فصل قبل زننده هر ۲ گل الاهلی به استقلال بود. او پیش از این سابقه بازی کردن دروازه سپاهان، پرسپولیس و نفت و تراکتور و ذوب آهن را هم در کارنامه‌اش دارد.

سوما تا به حال ۲۴ گل در لیگ قهرمانان زده که ده تای آنها برابر تیمهای ایرانی بوده است. سوما به جز یک بار (بازی برگشت الاهلی برابر پرسپولیس)، هر بار برابر تیمهای ایرانی قرار گرفته، گل زده است. نکته جالب ‌تر اینکه سوما چه در لباس الاهلی و چه در لباس تیم ملی سوریه، متخصص باز کردن دروازه علیرضا بیرانوند بوده است آنهم با زدن ۶ گل. 

نفر بعدی این فهرست کسی نیست جز عبدالرزاق حمدلله که تعداد گلهای زده‌اش را این فصل با باز کردن دروازه فولاد به عدد ۸ برابر تیمهای ایرانی رساند شامل ۳ گل به سپاهان و یک گل به ذوب آهن، استقلال، پرسپولیس، نفت و فولاد در این فصل. از این ۸ گل، ۶ گل حمدلله با پیراهن النصر عربستان بوده و ۲ گل برای الجیش و الریان. 

اما حمدالله دیگر این عنوان را به تنهایی در اختیار ندارد. همانطور که اشاره شد، مایکل اولونگا با دبل دیشب برابر سپاهان اکنون ۸ گل به تنهایی وارد تیم‌های ایرانی کرده و تنها غیر عرب این لیست محسوب می‌شود. اولونگا فصل قبل ۵ گل برابر استقلال و تا به این جای فصل هم سه گل برابر سپاهان به ثمر رسانده است. نکته عجیب اینکه اولونگا تمام گل‌هایش را برابر زمانی به این دو تیم ذکر شده زده که رشید مظاهری درون دروازه بوده است.

اما نفر بعدی بازهم سوری است.  بغداد بونجاح که ۷ بار دروازه تیمهای ایرانی را با پیراهن السد باز کرده است؛ او زمانی کابوس پرسپولیسی‌ها بود اما حتی استقلال را هم از گل‌هایش بی نصیب نگذاشته است.

بعد از این اینها، ۲ بازیکن با زدن ۴ گل به یک تیم ایرانی در لیست حضور دارند؛ بغداد بونجاح که سابقه زدن ۴ گل به پرسپولیس را دارد‌ و ویکتور سیموئز که با پیراهن الاهلی، ۴ بار دروازه سپاهان را باز کرد.