۰ نفر

پشت پرده باشگاه سوپر لاکچری؛

روزی یک میلیون برای دمبل با خاویار!

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 629344
روزی یک میلیون برای دمبل با خاویار!

افتتاح یک باشگاه بدنسازی با شهریه ای نجومی در شمال پایتخت واکنش های زیادی را به همراه داشته تا جایی که گفته شد این باشگاه تعطیل می شود اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ هفته گذشته بود که چهره های مشهور دنیای فوتبال از جمله لوتار ماتئوس، پیرلوئیجی کولینا، مارکوس مرک و آندریاس برمه برای افتتاح یک باشگاه بدنسازی در منطقه فرشته تهران، به ایران آمدند و این حضور کوتاه مدت بسیار خبرساز شد. اما چیزی که بیشتر از حضور این چهره های معروف و البته سرمربی تیم ملی در این افتتاحیه به چشم آمد، شهریه نجومی باشگاه فوق بود که روزی یک میلیون تومان برآورد شد! مبلغی که باعث اعتراض اقشار جامعه و حتی برخی از مسئولین شد اما خب کسی واکنش عملی برای پیگیری این موضوع انجام نداد.

ما در اقتصاد آنلاین به سراغ سخنگوی فدراسیون پرورش اندام رفتیم. دکتر مسعود روشنی که خود جزو مدرسین و افراد باسابقه رشته بدنسازی در کشورمان است، با اظهار بی اطلاعی از روند صدور مجوز برای چنین باشگاهی، به شدت نسبت به روند موجود و اتفاقات اخیر واکنش نشان داد:

" متاسفانه صدور چنین مجوزهایی در ید اختیار فدراسیون نیست و به شرکت توسعه و تجهیز و وزارت ورزش و جوانان ارتباط دارد. اما سوالی که مطرح می شود اینجاست که این نهادها در جریان چنین اتفاقاتی هستند؟ شهریه ماهیانه 30 میلیون تومان برای یک باشگاه بدنسازی، دقیقا یک اتفاق هنجارشکن و خلاف عرف جامعه است. برای دولت آقای رئیسی که ادعای دستگیری از محرومان را دارد، چنین فاجعه ای چگونه رخ می دهد و صدای کسی هم بلند نمی شود؟ اصلا مشخص نیست این باشگاه متعلق به چه کسی است و چه مربیانی در آن فعالیت می کنند. آیا صرف اینکه در یک باشگاه خاویار سرو می شود، می تواند دلیل خوبی باشد برای اینکه چنین شهریه نجومی برای اقشار خاص تعیین شود؟ ذات ورزش به دسترسی آسان و همه گیر بودن آن گره خورده اما آیا با چنین مبالغی، بازهم می توان انتظار داشت که اقشار مختلف جامعه به ورزش روی بیاورند؟ چنین حرکتی به جز اینکه باعث رواج تجمل گرایی و ایجاد فاصله طبقاتی میان مردم بشود، هیچ نتیجه دیگری ندارد."

دکتر روشنی به دوگانگی مهمی اشاره کرد که در پس چنین اتفاقی نهفته است:

"با این روند، اکنون دیگر باشگاه های به نسبت مجهزتر کشور هم درصدد افزایش شهریه خود برمی آیند و به عنوان مثال مالک یک باشگاه برای خود محاسبه می کند حالا که باشگاهی با شهریه نزدیک به 30 میلیون تومانی تاسیس شده و طرفدار هم دارد، او هم می تواند مثلا نیمی از این مبلغ را برای شهریه باشگاه خود در نظر بگیرد و به همین راحتی یک اختلاف طبقاتی بزرگ میان قشر ورزشکار به وجود می آید."

این درحالی است که روز گذشته روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، بیانیه ای منتشر و اعلام کرد که فعالیت باشگاه مذکور قانونی نیست. در این اطلاعیه آمده است:

" این باشگاه هنوز مجوز فعالیت اخذ نکرده و مطالب منتشر شده کذب محض است و آنچه به عنوان مبلغ شهریه این باشگاه اعلام شده، نجومی و بسیارعجیب است که منجر به سوالات و ابهاماتی برای مردم عزیزمان شده است. بدیهی استاین موضوع بلافاصله توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، پیگیری و مشخص شد این باشگاه به تازگی برای اخذ مجوز فعالیت اقدام کرده، اما هیچ مجوزی از سوی کمیسیون ماده ۵ برای آن صادر نشده است."

هرچند که هنوز خبر دقیقی در خصوص تعطیلی یا فعالیت این باشگاه پرحاشیه منتشر نشده اما سوالی که مطرح می شود اینجاست که چگونه باشگاهی که هنوز مجوز فعالیت هم ندارد، اقدام به برگزاری یک مراسم افتتاحیه پر سروصدا می کند و اعلام می شود که آماده خدمت رسانی به ورزشکاران است؟ به هرحال نکته مشخص، این است که قطعا فرد یا افرادی پشت این ماجرا هستند که با استفاده از رانت و پول هنگفت، چنین شوی سرمایه داری ای را در دل پایتخت ایجاد می کنند و هر اتفاقی رخ دهد، برنده کسانی هستند که با استفاده از این موج رسانه ای، توانسته اند یک باشگاه بدنسازی را تبدیل به سوژه روز مملکت کنند و شاید از طریق آن پول نجومی به جیب بزنند.