۰ نفر

فرزامی:

مجیدی عادت بد علی دایی را تکرار می کند

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۴
کد خبر: 628252
مجیدی عادت بد علی دایی را تکرار می کند

مدیر اسبق باشگاه استقلال گفت: امروز همان وقتی است که سردار آجرلو باید مدیریتش را در باشگاه استقلال نشان بدهد و با پایان دادن به اختلافات، تیم فوتبالش را به ساحل آرامش برساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر ورزشی، حسین فرزامی، بازیکن و مدیر اسبق باشگاه استقلال درباره شرایط به وجود آمده اخیر پس از حاشیه های مربوط به جدال غیر مستقیم رسانه ای، بین سرمربی استقلال و کمیته داوران اظهاراتی را مطرح کرد.

از وضعیت به وجود آمده بین باشگاه استقلال و کمیته داوران خبر دارید؟

اتفاق خاصی رخ نداده است. به نظر من بروز این قبیل مشکلات برای تیم بزرگی مثل باشگاه استقلال امری طبیعی است و هر تیمی غیر از این هم در کورس قهرمانی قرار داشت از این قبیل مشکلات برایش ایجاد می شد. نام استقلال با ۶ امتیاز اختلاف در صدر جدول کاندیدای اصلی قهرمانی است و در این شرایط هر لحظه ممکن است تیم دچار تنش بشود. اینجا نقش مدیریت خیلی مهم است.

منظورتان آجرلو است؟

بله. او در این شرایط باید بتواند مدیریتش را نشان بدهد. به هر حال فرهاد مجیدی هر چقدر هم که مربی خوبی باشد هنوز تجربه کافی را ندارد و جوان است. او مرا به یاد روزهای اول مربیگری علی دایی می‌اندازد که خودش را با زمین و زمان درگیر می کرد. فرهاد مجیدی باید امروز با تدبیر در رابطه با برخی مسائل رفتار کند که البته با توجه به تجربه کمش در امر مربیگری، نمی‌توان توقع زیادی از او داشت. اینجاست که نقش مدیر عامل باشگاه پررنگ می شود.

چه کاری از دست آجرلو برمی آید؟ او در حمایت از مجیدی مصاحبه کرده است؟

همین کارها خیلی خوب است. او باید بتواند تیم استقلال را به آرامش برساند. او بیش از هر چیز باید با مجیدی صحبت و او را آرام کند. به او یادآور شود که استقلال با ۶ امتیاز اختلاف در بالای جدول نشسته و خیلی‌ها دوست دارند استقلال را از آن بالا به پایین بکشند. ما که نباید خودمان با این رفتارها خودزنی کنیم. پرداختن به حاشیه‌ها و رفتن به دل مسائلی که تاثیری در کار استقلال ندارد چیزی جز کم کردن سرعت استقلال برای این مجموعه عایدی ندارد. ضمن اینکه نکته خیلی مهمی در این قضیه وجود دارد.

چه نکته‌ای؟

در سالی که باشگاه‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم کرده اند مدیرعامل باشگاه توانسته این تیم را در آرامش کامل و بدون مشکلات مالی تا اینجا هدایت کند. اگر آجر میخواهد زحماتش در طول ماه‌های گذشته به باد نرود باید بتواند این ماجرا را جمع کند. اگر فرهاد مجیدی بخواهد با این شیوه پیش برود و خودش را مستقیم روبروی کمیته داوران قرار بدهد عواقب خوبی برای استقلال نخواهد داشت. اینجا نقش مصطفی آجرلو بسیار پررنگ است. کسی که مدیرعامل باشگاه بزرگی مثل استقلال می شود باید بتواند در روزهای بحرانی مثل امروز، کشتی استقلال را به ساحل امن و آرامش برگرداند نه اینکه خودش به قسمت های طوفانی دریا برود.

به نظر شما شرایط استقلال برای بازگشت به لیگ با این شرایط چطور است؟

همه چیز دست خود استقلال است. همه چیز در گرو رفتار فرهاد مجیدی است. او به اندازه کافی خودش را با داوران و فدراسیون در انداخته و به نظر من بیش از این درگیر شدن زحمات خود او را هم به باد می‌دهد. زحمات یک تیم را به باد می‌دهد. الان استقلال و هوادارانش باید روی شش بازی آینده تمرکز داشته باشند نه اینکه علیه فلان داور حرف بزنند یا چیزی بنویسند. استقلال با ۳ برد دیگر نُه امتیاز می‌گیرد و خودش را به امتیاز ۶۵ می رساند. امتیازی که در سالهای گذشته خیلی از تیم‌ها با آن قهرمان شده اند. بنابراین به جای خودزنی باید استقلال خودش را برای زدن حریفانش آماده کند.

مثلا چه کار کند؟

این روزها بهترین فرصت برای بدنسازی و تمرین تاکتیکی روی بازی حساس با سپاهان است. معتقدم استقلال با عبور موفق از بازی با سپاهان یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک تر می شود. فقط امیدوارم هرچه زودتر این تلاطم به وجود آمده در مجموعه استقلال از بین برود.