۰ نفر

تیم‌های آفریقایی، اولویت اصلی بازی دوستانه؛

چرا تیم‌ ملی نمی تواند با اروپایی ها بازی کند؟

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۵۷
کد خبر: 624708
چرا تیم‌ ملی نمی تواند با اروپایی ها بازی کند؟

تیم ملی فوتبال برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های اروپایی و آمریکایی با مشکل مواجه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، با انجام مراسم قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی قطر، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به دنبال آن هستند حریفان تدارکاتی مد نظر اسکوچیچ را برای آماده سازی تیم ملی انتخاب کنند.

از این‌رو در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی فدراسیون نشینان رایزنی‌های زیادی را با مدیران فدراسیون‌های حاضر در مراسم آغاز کردند ولی یک مساله مهم باعث شده تا فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب حریف دوستانه با محدودیت مواجه شود.

اردوی جدی و مهم تیم ملی فوتبال برای آماده سازی در خرداد ماه امسال برگزار می‌شود؛ جایی که لیگ برتر و جام حذفی تعطیل است و اسکوچیچ به‌راحتی می‌تواند برنامه‌هایش را پیاده کند. مسئولان فدراسیون در صدد هستند 3 یا 4 بازی تدارکاتی را در مدت حدودا 20 روزه اردوی تیم ملی در نظر بگیرند اما از آنجایی که این تاریخ‌ها فیفادی است، امکان بازی با تیم‌های اروپایی و آمریکایی نیست.

با اعلام حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال، در خردادماه امسال تیم‌های اروپایی و آمریکا درگیر مسابقات قاره‌ای خود هستند و به همین دلیل امکان برگزاری بازی با آنها، برای ایران نیست.

از این‌رو مسئولان فدراسیون فوتبال یا باید با تیم‌های آفریقایی بازی دوستانه ترتیب بدهند یا اینکه با تیم‌های حاضر در پلی‌آف جام جهانی بازی کنند. از بین تیم‌های حاضر در پلی‌آف هم عملا امکان بازی با ولز، اوکراین و اسکاتلند با توجه به هم‌گروهی یکی از آنها با ایران نیست و تیم ملی می‌تواند از بین کاستاریکا، نیوزیلند یا پرو حریف تدارکاتی برگزیند. 

در چنین شرایطی تیم ملی یا باید با تیم‌های آسیایی در خردادماه بازی کند یا اینکه تیم‌های آفریقایی را برگزیند.

البته رایزنی‌های فدراسیون فوتبال درباره بازی دوستانه ادامه دارد و باید دید در نهایت چه تیم‌هایی حریفان تدارکاتی ایران در راه جام جهانی خواهند شد.