۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فوری؛ آبراموویچ چلسی را می‌فروشد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۳۲
کد خبر: 616944
فوری؛ آبراموویچ چلسی را می‌فروشد

مالک میلیارد روس چلسی، قصد فروش قهرمان اروپا را دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ پس از ۱۹ سال حضور در لندن، رومن آبراموویچ در بیانیه‌ای که در وب سایت رسمی باشگاه چلسی منتشر شده است، رسما تایید کرد که قصد دارد مالکیت این باشگاه را به فرد دیگری واگذار کند. 

او که چندی روز در بیانیه‌ای گفته بود سکان هدایت باشگاه را به بنیاد خیریه چلسی می‌سپارد، در ادامه شاهد تعیین شرط و شروطی از جانب آن بنیاد بود. حالا که فشارها روی این مالک روس در پی حمله روسیه به خاک اوکراین افزایش یافته و مبحث توقیف دارایی‌های او مطرح شده است، او رسما تایید کرده است که می‌خواهد از این باشگاه برود. آبراموویچ در بیانیه خود گفته است که همیشه تصمیمی گرفته که به نفع باشگاه باشد و این تصمیم او هم از این چارچوب خارج نیست. در بخشی از این بیانیه آمده است:

 فروش باشگاه به سرعت اتفاق نخواهد افتاد ولی فرایند لازم پیگیری خواهد شد. من درخواست نخواهم کرد که هیچ یک از قروض پس داده شود. هدف من هرگز تجارت یا پول نبوده، بلکه صرفا علاقه خودم به فوتبال و این باشگاه را دنبال کردم. به علاوه، من به تیم خودم گفته‌ام که خیریه‌ای راه اندازی کنند تا تمامی عواید حاصل از فروش باشگاه را ببخشم. آن خیریه به نفع تمامی آسیب دیدگان جنگ اوکراین خواهد بود. این شامل مبالغی برای تأمین نیازهای ضروری قربانیان و همچنین حمایت بلند مدت از آن‌ها برای بازگشت به شرایط عادی می‌شود. 

 لطفا در جریان باشید که گرفتن این تصمیم برای من خیلی دشوار بود. قطع همکاری با باشگاه بدین نحو، برایم دردناک است. با این حال باور دارم که این بهترین تصمیم برای باشگاه است. امیدوارم بتوانم برای بار آخر و جهت تشکر از همه شما، بتوانم به استمفوردبریج بیایم. عضویت در چلسی در تمام طول عمر مایه افتخار من خواهد بود و من به تمامی دستاوردهایی که کنار هم داشتیم می‌بالم. باشگاه چلسی و هوادارانش همیشه در قلب من جا خواهند داشت.