۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پشت پرده جادوگری در فدراسیون فوتبال!

۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳
کد خبر: 612120
پشت پرده جادوگری در فدراسیون فوتبال!

رییس معزول فدراسیون فوتبال در طول دوران کمتر از یک سال فعالیت‌ خود، بیش از هر چیز با ادبیات عجیب و غریبش شناخته شد.

اقتصاد آنلاین- امیر جهانی؛ با برکناری شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، پرده جادو و انرژ‌ی‌های خاص هم حداقل به صورت موقت از فوتبال ایران کنار رفت. هرچند که پیش از عزیزی خادم هم ردپای حضور رمال‌ها و جادو جمبل در فوتبال ایران دیده می‌شد اما هیچگاه موضوع تا این اندازه علنی نشده بود. رسانه‌ها که در ابتدای حضور عزیزی خادم از ارتباط مخفیانه وی با ا.ا سخن می‌گفتند، این اواخر ابایی نداشتند که نام کامل امیر اسکندری را به کار ببرند و از جلسات رییس فدراسیون با این فرد بدنام- که در دهه هشتاد هم نامش در فوتبال ایران به صورت غیر مستقیم شنیده می‌شد- در کلاک کرج پرده برداری کنند. شروع کننده این ماجرا هم کسی به جز شهاب عزیزی خادم نبود؛ فردی که با وعده آوردن ۱۰ میلیون یورو بودجه به فدراسیون آمد اما خبرسازترین اقدامش، اضافه کردم واژه ای جدید به دایره المعارف فوتبال ایران بود؛ «خوبان عالم».

چرخش ایام

سال گذشته در همین روزها، تیم ملی اوضاع خوبی نداشت. فدراسیون بدون رییس، با یک کوه بدهی به مربی شیادی که نتایج افتضاحی گرفت و البته با یک شکایت به فیفا، ایران را برای همیشه ترک کرد. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد با آن شرایط و البته حضور دراگان اسکوچیچ که روی کاغذ اصلا در قواره هدایت تیم ملی نبود، ملی پوشان بتوانند از پس بحرین و عراق آنهم در منامه بربیایند. این اتفاق اما در کمال شگفتی به شکلی فوق العاده رخ داد تا رییس تازه انتخاب شده فدراسیون، از سر ذوق بگوید این برد و صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، با دعای خوبان عالم اتفاق افتاده است. اصطلاحی که به هیچ عنوان در فوتبال ایران محلی از اعراب نداشت و به همین دلیل، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. نتایج فوق العاده تیم ملی ادامه دار بود و هربار آقای رییس یک مورد جدید رو می‌کرد؛ از خفیه الهی گرفته تا نفس حق! همه این موارد دست به دست هم داد تا موضوع اظهارات عزیزی خادم حتی به مجلس کشیده شود و برخی از نماینده‌ها از اظهار وی برای مشخص شدن حضور اشخاصی خاص در فوتبال خبر دادند. مسئله جالب اینجاست که عزیزی خادم هیچگاه در پاسخ به سوالاتی در این مورد، به صورت مستقیم به تکذیب موضوع نمی‌پرداخت. او که در جمع‌های دوستانه گفته بود که امیر اسکندری جادوگر نیست و تنها «انرژی مثبت» دارد، وقتی چند ماه قبل در برنامه فوتبال برتر با سوالی درخصوص ارتباطش با جادوگران مواجه شد، اینگونه پاسخ داد:« ما به همه مخلوقات هستی وابسته هستیم. هر بنده‌ای می‌تواند به ما کمک کند. منعی ندارد کسی برای ما دعای خیر کند. هرکس با قدمش، با نفسش و با دعایش به ما کمک کند، مشکلی نداریم و دست‌مان را به سمتش دراز می‌کنیم.» اظهاراتی سراسر ابهام که تنها ظن بدگمانان را تایید می‌کرد. چرا که از قدیم این موضوع شنیده می‌شد که برای بهره مندی از قدرت این افراد، نباید آنها را انکار کرد!

رمالی در روز روشن

گفته می‌شد تیم‌ ملی به واسطه آقای جادوگر تحت تاثیر اعداد ۷،۹و ۱۱ قرار گرفته است. در واقع امیر اسکندری می‌گوید در موفقیت‌های تیم‌ملی این اعداد دیده می‌شود. مثلا بازیکن شماره ۷ دقیقه ۸۱ گل می‌زند! او ۸ و ۱ را جمع می‌کند و نتیجه می‌گیرد عدد ۹ در برد تیم‌ملی کارساز بوده است. شاید به همین دلیل هم بود که در زمان اختلاف مهدی طارمی و اسکوچیچ که مهاجم پورتور به نیم ملی دعوت نمی‌شد، شماره او در اختیار اللهیار صیادمنش تازه دعوت شده قرار گرفت و او‌ هم برای تیم ملی بازی کرد! این اواخر اما اتفاق عجیب‌تری هم افتاده بود. گویا در جلسه بازیکنان تیم‌ملی و مسؤولان بحث درباره میزان پاداش‌ها می‌شود. بازیکنان می‌گویند برای برد‌های خارج از خانه رقم ۴ هزار دلار و برای برد‌های خارج از خانه رقم ۶ هزار دلار مدنظر آنهاست. ظاهرا بعد از مشورت با امیر اسکندری، رقم پاداش‌ها به ۳۵۰۰ دلار برای بازی‌های خانگی و ۵۵۰۰ دلار برای بازی‌های خارجی اعلام می‌شود.

حالا چرا؟ چون جمع پاداش‌ها ۹۰۰۰ دلار می‌شود و این یعنی از عدد ۹ غافل نشده‌اند. عجیب‌تر اینجاست که فدراسیون برای آن‌که پاداش مورد خواسته ۴ و ۶ هزار دلاری کم نشود اعلام می‌کند ۳/۵ و ۵/۵ هزار یورو به آن‌ها می‌دهد که از رقم دلاری بالاتر می‌زند. موضوعی که اتفاقا با خوشحالی بازیکنان مواجه می‌شود!

شاید خیلی از این ابهامات را نتوان به صورت مستقیم ثابت کرد اما اکنون که دوره حضور عزیزی خادم در فوتبال ایران به اتمام رسیده، امید آن می‌رود که بساط جادو و اعتقاد به خرافات آنهم در عصر تکنولوژی وپیشرفت برای همیشه از فوتبال ایران برچیده شود. چراکه اگر قرار بود جادوگران برای موفقیت تیم‌های فوتبال نقشی ایفا کنند، پس در تاریخ جام های جهانی فقط کشورهایی نظیر هند و یا نیجریه باید قهرمان جهان می‌شدند!