۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پرسپولیسی ها و فالوئرهای بیشتر نسبت به استقلالی ها

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴
کد خبر: 611960
پرسپولیسی ها و فالوئرهای بیشتر نسبت به استقلالی ها

بیشترین فالوئر در میان فوتبالیست های ایرانی متعلق به چه کسی است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، از زمان همه گیر شدن رسانه های اجتماعی در دنیا، پلتفرم اینستاگرام تبدیل به محبوب ترین شبکه اجتماعی شده که مردم در هر قشر و موقعیتی از آن استفاده می کنند. به خصوص سلبریتی ها که دنبال کننده های فراوانی دارند و ورزشکاران مشهور هم از این قاعده مستثنی نیستند.

در ایران هم فوتبالیست‌ها مانند تمام جهان جزو محبوب‌ترین سلبیریتی‌ها در فضای مجازی به حساب می‌آیند. کما اینکه کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی منچستر یونایتد با بیش از ۴۰۰ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، صدرنشین این شبکه اجتماعی در کل جهان است.

در بین بازیکنان لژیونر اما بازیکنانی مانند سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و ... جزو محبوب ترین بازیکنان فعلی ایرانی در اینستاگرام هستند و در بین خانواده فوتبال هم علی کریمی با 8.9 میلیون و علی دایی با 7.8 میلیون دنبال کننده، در صدر محبوب‌های این شبکه اجتماعی بین ایرانیان محسوب می‌شوند و سپس نوبت به فرهاد مجیدی با3.1 میلیون می رسد.

همین مسئله باعث شد تا سراغ پر فالوئرترین بازیکنان لیگ برتری در اینستاگرام برویم و ۱۰ بازیکن محبوب را معرفی کنیم. نکته جالب اینجاست که بین ۱۰ بازیکن محبوب لیگ برتری در اینستاگرام فقط ۴ بازیکن فعلی و قدیمی استقلال حضور دارند و بقیه بازیکنان فعلی و سابق پرسپولیس هستند.

کمال کامیابی‌نیا با 2.4 میلیون فالوئر محبوب ‌ترین بازیکن حال حاضر لیگ برتری فوتبال ایران به شمار می ‌رود. در رده دوم این لیست سید جلال حسینی و وریا غفوری کاپیتان‌ های پرسپولیس و استقلال با 2.3 میلیون فالوئر حضور دارند. این در حالی است که امید عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس هم با 2.3 میلیون فالوئر همراه با سیدجلال و وریا در رتبه دوم قرار دارد.  سیامک نعمتی، وحید امیری با 1.8، سروش رفیعی با 1.6، مهدی عبدی با 1.3 و فرشاد احمدزاده با 1.2میلیون فالوئر به ترتیب در رده های سوم تا هفتم هستند. سیدحسین حسینی و عیسی آل‌ کثیر با 1.1 میلیون دنبال کننده مشترکا در رده هشتم محبوب‌ها قرار می گیرند. ارسلان مطهری، مهدی ترابی ، حامد لک و مهدی شیری مدافع مازاد سرخ ها با ۱ میلیون فالوئر در رده دهم این لیست هستند. در نهایت هم روزبه چشمی با ۹۷۹ هزار فالوور در رده یازدهم حضور دارد.

این بررسی نشان می‌ دهد که پرسپولیسی‌ها در فضای اینستاگرامی از محبوبیت بیشتری نسبت به بازیکنان دیگر تیم‌ها برخوردارند که می‌تواند به خاطر طرفداران بیشتر این تیم در جامعه ایرانی باشد. تعداد 7.3 میلیون فالوور پیج رسمی پرسپولیس در اینستاگرام در مقایسه با 3.2 میلیون دنبال کننده پیج رسمی باشگاه استقلال هم این موضوع را تایید می کند.