۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

فهرست دراگان شیندلر!

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبر: 603339
فهرست دراگان شیندلر!

از امروز اردوی آماده سازی تیم ملی برای رقابت های مقدماتی جام جهانی درحالی آغاز می شود که ابهامات زیادی در لیست این تیم وجود دارد.

اقتصاد آنلاین – امیر جهانی؛ هتل المپیک تهران میزبان کاروان تیم ملی است تا تکلیف صعود ملی پوشان به جام جهانی یکسره شود. البته درحال حاضر بازیکنان و اعضای کادرفنی در قرنطینه به سر می برند تا جواب تست کرونای آنها مشخص شود. با این وجود نگاهی به نفرات حاضر در اردوی تیم ملی، نشان می دهد که برخی از انتخاب های عجیب دراگان اسکوچیچ هنوز هم وجود دارند و سرمربی کروات انگار برخی جوانب را هیچگاه در نظر نخواهد گرفت. به خصوص که همواره این ایراد به وی وارد است که هیچکدام از بازی های لیگ برتر را مستقیما زیر نظر نمی گیرد و انگار توجهی به مسابقات داخلی ایران ندارد.

قفس توری پر ماجرا

پس از نمایش نامطمئن علیرضا بیروانوند، اسکوچیچ در تصمیمی شجاعانه امیر عابدزاده به عنوان سنگربان فیکس برای دو بازی لبنان و سوریه انتخاب کرد که خب جواب هم داد. البته هنوز مشخص نیست که حضور عابدزاده به عنوان گلر فیکس ادامه دار باشد اما خب او این روزها حداقل در عرصه باشگاهی شرایط بسیار بهتری نسبت به بیرو دارد و سنگربان فیکس تیم ملی است اما شماره یک سابق پرسپولیس در دو بازی اخیر بواویشتا روی نیمکت بوده و در ۳ بازی قبلی هم ۵ گل دریافت کرده است.

اما موضوع اصلی مربوط می شود به گلر سوم تیم؛ پیام نیازمند که در سپاهان گلر قابل اتکایی بود، این روزها در لیگ پرتغال اوضاع چندان جالبی ندارد و تنها در جام حذفی به میدان رفته که در بازی آخر هم با دریافت ۴ گل، تیمش حذف شد. یعنی دروازه بانان شاغل در لیگ ایران لیاقت یک فرصت را برای حضور در اردوی تیم ملی حتی به عنوان دروازه بان سکونشین هم ندارند؟

خط دفاع پرحاشیه

اولین نکته ای که هنگام اعلام فهرست تیم ملی توجه همه را جلب کرد، حضور دوباره محمدحسین کنعانی زادگان بود. مدافع پرحاشیه که به سبب فایل صوتی تاسف برانگیزی که از وی منتشر شد مخالفان زیادی برای حضور دوباره در تیم ملی داشت، بار دیگر در فهرست دراگان قرار گرفت و احتمالا بازهم فیکس بازی می کند. البته برخی ادعا کردند که مسائل فنی در این برهه حساس از همه چیز مهمتر است و اگر دستور و یا حکمی از نهادهای نظارتی ابلاغ نشده، پس حضور کنعانی منعی ندارد. قطعا مدیریت این ماجرا باید با سرمربی و مدیر تیم ملی باشد اما فارغ از دیدگاه مسائل عرفی که در این ماجرا زیر سوال رفته، وقتی هیچ برخوردی با بازیکنی که قصد شکستن قرنطینه در اردو را داشته نمی شود، آیا این موضوع، پالس مثبت را به دیگر بازیکنان نمی دهد که هرگاه خواستید، می توانید قوانین حاکم بر اردو را زیر سوال ببرید؟

مورد دیگر، دعوت از صالح حردانی است. اسکوچیچ در این مدت نشان داده علاقه خاصی به سبک بازی مدافع فولاد دارد اما این موضوع که وی در سه بازی اخیر تیم باشگاهی اش نیمکت نشین بوده و حتی مورد انتقاد جواد نکونام هم واقع شده، خللی در تصمیم آقای سرمربی ایجاد نخواهد کرد؟

خط هافبک بی حاشیه

در خط میانی اوضاع بهتر است چرا که هافبک های تیم ملی شرایط چندان بدی در تیم های باشگاهی شان ندارند. به جز سعید عزت الهی که اخیرا در انتخاب عجیب راهی لیگ قطر شد و ادعا کرد که از نوجوانی بازی های الغرافه را دنبال می کرده! مابقی بازیکنان در شرایط فنی خوبی قرار دارند. البته امروز صبح خبر رسید که اسکوچیچ، نام کمال کامیابی نیا را از فهرست رزرو به فهرست اصلی منتقل کرده و او خودش را به اردوی تیم ملی رسانده است. البته مشخص شد که دومین تست احمد نورالهی هم مثبت بوده و به همین دلیل کامیابی نیا به اردو فراخوانده شده اما سوال اینجاست که آیا در این مدت، نورالهی با دیگر بازیکنان هم رابطه داشته که آنها هم در خطر ابتلا به کرونا قرار داشته باشند؟

خط حمله همیشگی

با پایان ماجراهای مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ، ستاره تیم پورتو پس از دو بازی غیبت، بار دیگر به تیم ملی بازگشت که خبر خوشحال کننده ای محسوب می شود. با آمادگی طارمی و سردار آزمون که به تازگی پیوستن به بایرلورکوزن در انتهای فصل را نهایی کرده، قطعا تیم ملی در خط حمله با تمام قوا به میدان می رود و نمی شود انتظار داشت که بازیکن دیگری فیکس باشد. اما حضور ثابت برخی مهره ها نظیر کاوه رضایی قابل هضم نیست. کسی در توانایی های فنی کاوه شک ندارد اما حقیقت اینجاست که او در چند وقت اخیر اصلا روزهای خوبی را سپری نکرده و حداقل روی کاغذ شایسته حضور در تیم ملی نیست. کاوه رضایی در ۹ دیداری که تیم باشگاهی اش بعد از آخرین اردوی تیم ملی داشته، در دو بازی نیمکت نشین بوده، در سه دیدار در فهرست تیمش حضور نداشته و در ۶ دیدار دیگر هم در ترکیب اولیه جایی نداشته است و به عنوان یار تعویضی به زمین آمده و مجموع دقایق حضورش به ۹۰ دقیقه نمی‌رسد. بدون اینکه گل یا پاس گلی ثبت کند. البته اوضاع کریم انصاری فرد هم چندان بهتر از کاوه نیست و در این مدت تنها یک گل به ثمر رسانده است. شاید بازی های بیشتر و البته کاپیتانی در رختکن از جمله عوامل دعوت شدن انصاری فرد باشد اما سوال دیگری که پرسیدن آن از اسکوچیچ ضروری به نظر می رسد این است که آیا صرف سابقه و حضور در فوتبال اروپا، حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی را تضمین می کند و اصلا عملکرد فنی آنها مورد بررسی قرار می گیرد؟