۰ نفر

شرایط ملی پوشان وزنه برداری زنان برای بازی های آسیایی از زبان مشاور فنی

۲۴ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۴
کد خبر: 599460
شرایط ملی پوشان وزنه برداری زنان برای بازی های آسیایی از زبان مشاور فنی

مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری زنان گفت: بیشتر مدال‌های وزنه‌برداری را در سطح جهان، آسیایی‌ها درو کرده‌اند. امیدواریم بتوانیم شایسته‌تر از گذشته در بازی‌های آسیایی حضور یابیم و نیم نگاهی هم به مدال‌ها داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر خورشیدی اظهار داشت: برای حضور دختران در بازی‌های آسیایی نام ۱۵ وزنه‌بردار با کمیته ملی المپیک دادیم. فهرست اولیه ارایه شده است و با تایید و برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان و کمیته برنامه‌های خود را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: در این فهرست هم وزنه‌برداران جوان مانند یکتا جمالی و بزرگسالانی چون سیده الهام حسینی و حتی پریسا جهانفکریان حضور دارند. برای روحیه دادن جهانکفریان را دعوت کردیم تا او خود را گام به گام رکوردهای خود را افزایش دهد.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: باید این وزنه‌برداران در اردوی ممتد باشند زیرا آنها برای تمرین در شهرستان‌ها و استان‌های کشور با مشکل و ضعف روبرو هستند و بستر آماده نیست و همین امر سبب می‌شود تا وزنه‌برداران تمرینات مناسبی نداشته باشند.

وی یادآور شد: بیشتر مدال‌های وزنه‌برداری را در سطح جهان، آسیایی‌ها درو کرده‌اند. امیدواریم بتوانیم شایسته‌تر از گذشته در بازی‌های آسیایی حضور یابیم و نیم نگاهی هم به مدال‌ها داشته باشیم اما امیدواریم با حمایت‌های بیشتر وزارت و کمیته اردوها را زودتر شروع کنیم و راهی این بازی‌ها شویم.

خورشیدی خاطرنشان کرد: شانزدهم دی روز بزرگداشت جهان پهلوان تختی بود و همه دم از معرفت می‌زدند اما برخی ناجوانمردانه علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری را نقد کردند و گفتند که وی برای وزنه‌برداری کاری نکرده است اما مرادی کارهای زیادی برای رشد این ورزش انجام داد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت مالی، اعتبارات کم، گرانی و تورم مرادی یک میلیارد تومان برای تهیه تجهیزاتی چون چند دستگاه هالتر، پنج تخته وزنه برداری و اسکات برای زنان و مردان هزینه کرد.