۰ نفر

ادعای رییس فیفا؛

حمایت اکثریت برای برگزاری دوسالانه جام جهانی

۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۴۳
کد خبر: 592059
حمایت اکثریت برای برگزاری دوسالانه جام جهانی

رییس فیفا اعلام کرد جام جهانی هر دو سال یک بار حامیان زیادی دارد و خیلی‌ها از طرح فیفا استقبال کردند.

به گزارش رویترز، جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، پس از اینکه به روسای فدراسیون فوتبال گفته شد که این تغییر ۴.۴ میلیارد دلار درآمد اضافی برای این سازمان جهانی ایجاد می‌کند، معتقد است که او از حمایت اکثریت برای برنامه دوسالانه خود در جام جهانی برخوردار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اینفانتینو در یک کنفرانس خبری پس از اجلاس گفت: اگر فردا به رای گیری می رفتم، احتمالا اکثریت به برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار رای می دادند.

اما موضوع این نیست، ما به کل تقویم نگاه می‌کنیم و اینکه چگونه می‌توانیم فوتبال را بهتر کنیم و چند نفر را می‌توانیم با روشی جدید برای سازماندهی آینده در فوتبال وارد کنیم. ما گفتگوها، تحلیل ها را ادامه می دهیم، امیدواریم بتوانیم پیشرفت کنیم.

یوفا، روز جمعه، گزارشی را منتشر کرد که از شرکت مشاوره Oliver & Ohlbaum سفارش داده بود و هشدار داد تغییرات در تقویم بین‌المللی باعث کاهش درآمد فدراسیون‌های ملی اروپایی بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد یورو در یک چرخه چهار ساله خواهد شد.

اما گزارشی از محققان بازار نیلسن پیش‌بینی کرد که برنامه دوسالانه جام جهانی شاهد افزایش درآمد از ۷ میلیارد دلار (۹.۸ میلیارد دلار آمریکا) - برای یک تورنمنت ۴۸ تیمی - به ۱۱.۴ میلیارد دلار (۱۶.۰ میلیارد دلار) خواهد شد.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا گفت برگزاری جام جهانی دو سال یک بار اهمیت مسابقات را کم نخواهد کرد و تاثیری در کیفیت و اعتبار آن نخواهد داشت.

در همین راستا فیفا نهاد حاکم بر دنیای فوتبال در حال بررسی امکان انجام جام جهانی هر دو سال یک بار است، اقدامی که با انتقاد شدید کنفدراسیون‌ها، باشگاه‌ها، بازیکنان و گروه‌های هوادار مواجه شده است.