۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

اتفاق جالب در فوتبال لیبی / پسر قذافی کاندیدای ریاست فوتبال!

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبر: 588856
اتفاق جالب در فوتبال لیبی / پسر قذافی کاندیدای ریاست فوتبال!

برگ جدیدی از دیکتاتوری معمر قذافی این بار در فوتبال کشور لیبی درحال ورق خوردن است.

اقتصادآنلاین - امیر جهانی؛ انتخابات لیبی روز ۲۴ دسامبر برگزار خواهد شد که این رقابت علاوه بر خلیفه حفتر، عقیله صالح عیسی و علی زیدان، یک نام دیگر را نیز به خود می‌بیند: سیف الاسلام قذافی، فرزند دیکتاتور سابق این کشور.

اعلام کاندیداتوری سیف الاسلام قذافی، واکنش‌های مثبت و منفیِ بسیاری را در پی داشته است اما آنچه که برای طرفداران فوتبال جذاب به نظر می‌رسد، سابقه فوتبال لیبی در دوران دیکتاتوری معمر قذافی است. خاندان قذافی نیز همچون سایر دیکتاتورهای تاریخ، اهمیت ورزش و به خصوص فوتبال را در شناساندن حکومتشان به جهانیان درک کرده‌اند. سیف الاسلام پس از محمد، دومین فرزند از میان ۱۲ فرزند خاندان قذافی است و برادر کوچک‌ترش ساعدی سابقه دورانی پرحاشیه در فوتبال ایتالیا را دارد.

۱۰ سال پس از گذشت بهار عربی و قیام مردم لیبی، سال ۲۰۲۱ می‌تواند نقطه عطفی برای لیبی باشد. دولت موقت - تحت حمایت روسیه و ترکیه - بعضی قوانین را تغییر داده، تیم ملی مردان می‌تواند در خانه بازی کند، مسابقات انتخابی جام جهانی به خوبی آغاز شده و شرایط در لیگ داخلی نیز رو به بهبود رفته است. 

اکنون باید دید بازمانده خانواده دیکتاتوری قذافی می تواند مورد اقبال اهالی فوتبال این کشور قرار بگیرد و پس از انتخابات، آیا او هم راهی را که در DNA خانوادگی شان است را پیش می رود یا این بار خبری از دیکتاتوری نیست.