۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا / زمان بندی لیگ قهرمانان، اروپایی می شود؟

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبر: 585709
تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا / زمان بندی لیگ قهرمانان، اروپایی می شود؟

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از تغییرات در زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

اقتصاد آنلاین - امیر جهانی؛ از زمان برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، زمان بندی بازی ها طبق لیگ های فوتبال شرقی بود به همین خاطر کشورهای غرب آسیا اعتراض زیادی به این زمان بندی داشتند. با این وجود گویا در تغییرات جدید در زمان بندی برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار شد مثل اروپا بازی های لیگ قهرمانان آسیا در فصل پاییز شروع شود و در فصل بهار به اتمام برسد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد تغییر زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرده و قرار است در ابتدای سال 2022 این زمان بندی به صورت رسمی تایید شود تا از سال 2023 شاهد برگزاری لیگ قهرمانان آسیا همزمان با اروپا باشیم. این تغییر اساسی در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا کاملا به نفع باشگاه های ایران و لیگ های غرب آسیا است. چون پیش از این زمان بندی برگزاری لیگ قهرمانان معضل بزرگ باشگاه های غرب آسیا بود اما اکنون با این تصمیم با آغاز لیگ فوتبال ایران این رقابت ها آغاز می شود و با پایان لیگ ایران نیز قهرمان آسیا مشخص می شود.

هرچند که این موضوع چند سال قبل هم مطرح شده بود اما با نفوذ باشگاه های شرقی، چنین تصمیمی وتو شد و حالا باید دید این بار تغییر تقویم علنی می شود یا خیر.