۰ نفر

سمیرا ایمانی دو هفته دیگر به پورتو می‌رود؛

این زن ایرانی هم باشگاهی مهدی طارمی می‌ شود

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 575989
این زن ایرانی هم باشگاهی مهدی طارمی می‌ شود

سمیرا ایمانی فولادی، مربی والیبال بانوان، برای مربیگری در پورتو انتخاب شده و به زودی به پرتغال سفر خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، سمیرا ایمانی والیبالیست پر افتخار لیگ ایران در ۳۶ سالگی چالش جدید و جذابی را تجربه خواهد کرد. او باید چمدان‌هایش را برای سفر به پرتغال و تعلیم والیبالیست‌های بانوان این باشگاه پرتغالی ببندد. این مربی والیبال در خصوص مربیگری در پورتو و حضور در باشگاهی که مهدی طارمی به عنوان یک ایرانی در آن بسیار محبوب است صحبت کرد. او در ابتدای حرف‌هایش گفت: من یکی، دو سال اخیر پیشنهادات خارجی داشتم چون از اول هدفم این بود که وقتی مدرک مربیگری بین المللی‌ام را گرفتم در سطح اروپا کار کنم. در سال‌های قبل از تیم‌های جنوب شرق آسیا و حتی بعضی تیم‌های اروپایی پیشنهاد داشتم اما راغب نبودم در باشگاه‌های کوچک کار کنم و گفتم اگر قرار است تجربه جدیدی به دست بیاورم بهتر است به یک تیم قوی بروم و خداراشکر با رایزنی‌هایی که با باشگاه پورتو داشتیم به من پیشنهاد دادند. پورتو یک باشگاه حرفه‌ای است که چندین سال است در والیبال بانوان در لیگ قهرمان می‌شود و سابقه خیلی خوبی دارد.

ایمانی ادامه داد: من تا ویزایم درست شود حدود دوهفته طول می‌کشد و بعد به پرتغال سفر می‌کنم. مسابقات آنها شروع شده و باید روال کارهای رفتنم سریع شود. من هدفم بزرگ بود و دوست داشتم دنیای جدیدی را کشف کنم. در زمان دکتر داورزنی، وقتی من بازیکن بودم، ایشان آمدند تحول بزرگی را در زمینه والیبال بانوان ایجاد کردند. همچنین ایشان موافقت کردند با توجه به پیشرفت والیبال آقایان و لژیونر شدن آنها، بانوان هم لژیونر شوند تا تیم والیبال‌مان را به جایگاه بزرگی برسانیم.

این مربی والیبال اضافه کرد: من اولین مربی لژیونر تاریخ بانوان می‌شوم. من حدود ۱۵ سال بازی کردم و هشت قهرمانی سوپرلیگ و چهار نایب قهرمانی داشتم و در ذوب آهن به منظور کسب آن قهرمانی‌ها، برای تک تک امتیازاتش جنگیدم. من یک سری تجربیات خوب داشتم که از آنها در مربیگری استفاده می‌کنم. درست است که سالهای کمی بازی کردم اما با کیفیت بوده و حالا در ۳۶ سالگی برای مربیگری به پورتو می‌روم.  زبان انگلیسی‌ام خوب است و می‌توانم ارتباط برقرار کنم ولی زبان پرتغالی بلد نیستم و امیدوارم آنجا خودم را آپدیت کنم.

سمیرا ایمانی در خصوص هم باشگاهی شدن با طارمی نیز گفت: این باعث افتخار من است که به باشگاهی می‌روم که مهدی طارمی، یکی از اسطوره‌های فوتبال ما که از نظر اخلاقی و بازی عالی است، هم باشگاهی می‌شوم. امیدوارم نتیجه خوب بگیریم و محبوبیت‌مان را به عنوان ایرانی بالا ببریم.

پر افتخارترین بازیکن والیبال بانوان ایران در پایان گفت: در استان اصفهان، والیبال بانوان مثل کشتی مازندران است؛ یعنی کل والیبال بانوان ایران به یک کنار است و والیبال اصفهان یک کنار دیگر و این استان والیبال خیز است. من مدیون زحمات مربیان اصفهانی هستیم و من یک تشکری می‌کنم از آنها که استادان من بودند مثل خانم‌ها صادقی، شریف زاده و آرا. آدم به هرجایی برسد نباید اساتیدش را فراموش کند. امیدوارم در والیبال بانوان هم بین المللی بشویم.