۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

عزیزی خادم و سجادی به مجلس می روند / صحبت استضیاح در میان نیست

۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبر: 575167
عزیزی خادم و سجادی به مجلس می روند / صحبت استضیاح در میان نیست

این روزها اقدامات عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال و صحبت هایی که در مورد برخی مسائل به میان آورده می شود، واکنش های زیادی به همراه داشته که در نهایت باعث شد مجلسی ها هم به آن واکنش نشان دهند.

اقتصاد آنلاین - امیر جهانی ، این ماجرا تا جایی پیش رفت که پای وزیر ورزش و جوانان به میان آمد و گفته شد باید بابت صحبت های اخیر عزیزی خادم در مورد "خوبان عالم" که فروردین نماینده مجلس معتقد بود پای رمال و خرافات را به فوتبال باز کرد و همچنین ماجرای VAR که حرف از قرارداد با شرکت اسرائیلی به میان آمد، پاسخگو باشد.

به همین خاطر شنیده های ما از مجلس حکایت از آن دارد که قرار است سجادی هفته آینده برای توضیح در مورد این اتفاقات اخیر به خانه ملت برود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. در این شرایط و بالا گرفتن مباحث در این خصوص بازهم بحث دخالت مجلس در امور فدراسیون فوتبال به میان آمد که این پاشنه آشیل این مجموعه است که گویا با هربار به وجود آمدن موضوعی که جنجال به پا می کند، ماجرای تعلیق و عدم دخالت سیاست در ورزش به میان آورده می شود. موضوعی که مجلس به آن واکنش نشان داد و فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اعلام اینکه نمایندگان هیچ دخالتی نداشته و تنها موضوع را بررسی به دستگاههای نظارتی ارائه خواهند داد، به این ماجرا پاسخ داد. حال در این میان شنیده می شود مجلس به دنبال جواب دادن حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان بابت این اتفاق است و به زودی که گفته می شود در هفته آینده خواهد بود، او برای ارائه توضیحات به مجلس می رود که البته در این بین گویا قرار است برای عزیزی خادم هم این موضوع تکرار شود.

گویا مجلس بعد از جلسه ای که با عزیزی خادم و سجادی خواهد داشت، اتفاقات ماجرای VAR که گفته می شود بدون طی کردن تشریفات این قرارداد و بدون انجام مناقصه امضا شده است را بررسی و موارد مورد نیاز را به دستگاه های نظارتی ارسال خواهد کرد که این دستگاه ها به ماجرای این قرارداد و دیگر موارد ورود کرده و تصمیمات لازم را بگیرند. گویا برخالف گفته های اعضای فدراسیون در مورد VAR  که شرایط قرارداد آن را درست و بدون مشکل می دانند، مجلس روی بعضی موارد به دنبال مطرح کردن سوال است امیدوارند که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان بتواند در مورد این مساله توضیحات لازم را ارائه دهد. هرچند که بحث استیضاح گویا در میان نیست و تنها یک حضور و توضیح در مورد اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال است اما شرایطی که برای اهالی فدراسیون گویا عادی و بدون مشکل است اما برای نمایندگان مجلس نوعی ایجاد هزینه برای کشور تلقی شده؛ به خصوص شرکتی که رسانه ها اعالم کردند اسرائیلی است و به همین خاطر گویا قرارداد ملغی شده است.