۰ نفر

مخالف حضور مربی خارجی در ورزش نیستیم

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 571405
مخالف حضور مربی خارجی در ورزش نیستیم

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده از مربیان حرفه ای و کارکشته خارجی در کشور، گفت: کسی در استفاده از مربیان مطرح و با تجربه در امر ورزش مخالف نیست، ولی نباید از کادر سازی و تربیت نیرو برای اعتلای ورزش غفلت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار  سجادی، وزیر ورزش و جوانان در قم با اشاره به اهمیت استعداد یابی و هویت بخشی، دینی و اجتماعی جوانان عنوان کرد: این مسئله در درجه اهمیّت بسیار مهمی قرار دارد و باید بیش از گذشته به استعداهایی که در روستاها قرار دارند، توجه شود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز ورزش نقش مؤثر و تعیین کننده ای حتی در عرصه بین الملل دارد، افزود: وزن کشورها با ورزش و قهرمانی‌های ورزشکاران و حتی افکار عمومی دنیا قدرت یک کشور را در بسیاری از مواقع با موفقیت ورزشکاران می سنجند، این نشان از وزن ورزش در عرصه های سیاسی و بین المللی دارد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش، قهرمان پروری و سرمایه گذاری و استعدادیابی جوانان و تربیت مربیان، اظهار کرد: مهم تر توجه به بحث آموزه های دینی و ارزشی و حمایت از ورزشکاران است. اگر به ورزش بها داده و از ورزشکاران حمایت شود، قطعا ورزشکار برای اعتلای ایران اسلامی تلاش خواهد کرد.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید مباحث دینی و ارزشی را جدای از ورزش ببینیم، بلکه دو بال برای پیشرفت و رشد جوانان و سلامت جامعه به شمار می روند، بیان کرد: این مسئله نشان از اهمیت بحث ورزش و مبانی دینی است و باید هم این گونه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: ورزشکار نظام اسلامی با ورزشکار یک کشور سکولار، باید متفاوت باشد و جایگاه معارف دینی و اخلاقی در بین ورزشکاران برجسته باشد.

وی با اشاره به تجربه ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی و ضرورت دقت نظر در ادغام سازمان ها با یک دیگر، بیان کرد: جهاد سازندگی در زمان خود کارهای خوبی انجام داد و احساس می شود بعد از ادغام چالاکی و نشاط خود را از دست داده و تحت الشعاع مباحث دیگر قرار گرفته است.

عضو خبرگان رهبری  با تأکید بر اینکه وزارت ورزش از نهادهایی است که در دهه گذشته تجربه ادغام را داشته و انتظار می رود که این اقدام مانع از اقدامات موثر آنها نشود گفت: ورزش علاوه بر مزیت ها و ویژگی های فردی و آمادگی جسمانی در عرصه بین الملل حائز اهمیت شده است.

وی با تاکید بر استفاده از مربیان حرفه ای و کارکشته خارجی در کشور، بیان کرد: کسی در استفاده از مربیان مطرح و با تجربه در امر ورزش مخالف نیست، ولی نباید از کادر سازی و تربیت نیرو برای اعتلای ورزش غفلت کرد.