۰ نفر

عدم آمادگی جسمانی کار دست داوران داد / شش داور محروم از قضاوت در آغاز لیگ

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 570669
عدم آمادگی جسمانی کار دست داوران داد / شش داور محروم از قضاوت در آغاز لیگ

شش داور لیگ برتری که در تستهای آمادگی جسمانی پیش فصل داوران مردود شدند، از قضاوت تا نیم فصل اول لیگ بیست و یکم محروم هستند.

مرتضی فروتن – اقتصاد آنلاین؛ کلاس‌های دانش افزایی پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال در حالی با برگزاری دوره‌های تئوری و عملی به پایان رسید که پس از پایان دوره، از همه داوران و کمک داوران حاضر در این کلاس‌ها تست آمادگی جسمانی گرفته شد. پس از پایان این تست ها مشخص شد شش داور نتوانستند نمره قبولی بگیرند و برای آزمون مجدد، باید تا پایان نیم فصل نخست صبر کنند. اشکان خورشیدی، سیدمهدی سیدعلی، رضا عادل، محمدحسین زاهدی فرد، حمید حاج ملک و عباس راکی، داورانی بودند که نتوانستند تست آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارند و در این میان این اسامی، داوران سرشانسی وجود دارند که سالیان سال است در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.

 فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پیشتر اعلام کرده بود داوران مردودی در تست آمادگی جسمانی، نمی‌توانند در 15 هفته ابتدایی قضاوت کنند. با این حال شنیده شده داورانی که به دلایل شخصی و موجه، از قبل به مسئولان کمیته داوران اعلام کنند که توانایی شرکت در تست های آمادگی جسمانی را ندارند، در هفته هشتم تست دیگری از آنها گرفته خواهد شد. اکنون باید دید دلایل کدام یک از این شش داور موجه خواهد بود.