۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

انتقام از ژاپنی ها پس از یک ماه / ایران قهرمان والیبال آسیا شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
کد خبر: 563720
انتقام از ژاپنی ها پس از یک ماه / ایران قهرمان والیبال آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران با برتری قاطعانه برابر ژاپن، عنوان نخست رقابت‌‌های قهرمانی والیبال آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بلندقامتان والیبال کشورمان ساعاتی پیش در فینال این رقابت‌ها برابر ژاپن میزبان قرار گرفتند و توانستند با نتایج ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۳۱ بر ۲۹ هر سه ست بازی را به سود به پایان برسانند. این ششمین فینال ملی‌پوشان ایرانی بود که با چهارمین قهرمانی آنها همراه شد. 

پیش از این والیبال ایران و ژاپن در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند که تیم ملی ژاپن با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ایران توانست از دور مقدماتی این رقابت‌ها صعود کند و شکست ایران مقابل ژاپن باعث شد والیبالیست‌های ایران از صعود به دور بعدی این مسابقات باز بمانند. شاگردان بهروز عطایی درحالی به مصاف ژاپن رفتند که تیم ملی والیبال ایران تغییرات زیادی را در بازیکنان خود داد و از ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه استفاده کرد اما آنها در این مسابقات تنها یک ست را به چین واگذار کردند و با اقتدار قهرمان شدند.

در بخش بهترین‌ها هم میلاد عبادی پور به عنوان برترین دریافت‌کننده، علی اصغر مجرد به عنوان برترین مدافع، حضرت پور به عنوان برترین لیبرو، جواد کریمی به عنوان برترین پاسور و در نهایت صابر کاظمی به عنوان برترین بازیکن مسابقات انتخاب شدند.

گفتنی است تیم ملی والیبال چین هم با برتری برابر چین تایپه به عنوان سومی آسیا رسید.