۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مشکل فیروز کریمی در آستانه بازی حساس / پول به تراکتوری ها رسید؟

۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 546464
مشکل فیروز کریمی در آستانه بازی حساس / پول به تراکتوری ها رسید؟

درحالی که این روزها تراکتور با هدایت فیروز کریمی نتایج خوبی کسب کرده و شانس بالایی برای کسب سهمیه آسیایی فصل آینده دارد، مشکلات شدید مالی سبب شده تا این تیم در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

اقتصادآنلاین – مرتضی پیچکا؛ در حالی که تنها سه هفته به  پایان لیگ برتر باشگاه های کشور باقی مانده، بازیکنان تیم تراکتور تبریز حداکثر 45 درصد دریافتی داشته اند و به هیچ عنوان از شرایط مالی باشگاه راضی نیستند. تا جایی که تمرین دو روز قبل این تیم تا آستانه تعطیلی پیش رفت و حتی با آمدن فیروز کریمی هم بازیکنان تیم حاضر به تمرین کردن نشدند. بازیکنان تراکتور که معتقدند با کریمی شرایط این تیم بهتر از زمان رسول خطیبی شده و حتی می گویند اگر او زودتر می آمد مشکلات باعث نمی شد که مسعود شجاعی و اشکان دژآگه از این تیم بروند، شاکی از شرایط مالی، تمرین را شروع نکردند و منتظر جوابی از کریمی شدند که پیگیری او برای وصول مطالبات شان به کجا کشیده شده است.

وقتی کریمی با موجی از این انتقادها و ناراحتی بازیکنان تیمش مواجه شد که به هیچ وجه قصد تمرین کردن نداشتند، با آرام کردنشان و دعوت به تمرین برای بازی حساس و سرنوشت ساز با آلومینیوم قول داد که ظرف 24 ساعت و قبل از تمرین جلسه بعدی یک جواب روشن و مشخص را از باشگاه برای دادن پرداختی ها داشته باشد.  این قول کریمی با توجه به رابطه خوبی که با بازیکنان دارد مورد قبول آنها قرار گرفت و تمرین شنبه شب که تا دیروقت ادامه داشت، بالاخره انجام گرفت اما قرار شد اگر تکلیف مشخص نشود، تمرینی در کار نباشد. با این وجود به نظر می رسد شخص محمدرضا زنوزی که مدت ها بود در اطراف تیم آفتابی نمی شد، شخصا دست به کار شد تا به بازیکنان پرداختی داشته باشد و به همین دلیل تمرین یکشنبه برگزار شد و البته باید دید تراکتوری ها در آخرین تمرین پیش از بازی با آلومینیوم فاش می کنند که اعتراضشان پایان یافته است یا خیر.

گویا بخشی از عصبانیت بازیکنان به برخی تفاوت هایی است که این تیم با دیگر رقبایی دارد که در کورس کسب سهمیه هستند.  یکی از این تفاوت ها، به پاداش ها بر می گردد که برای مثال شنیده شد برای شکست گل گهر باشگاه تراکتور برای هر نفر 1.5 میلیون تومان در نظر گرفته بود در حالی که تیم مقابل طبق ادعای بازیکنان تراکتور برای شکست تیم تبریزی 30 میلیون تومان پاداش کنار گذاشته بود. در کنار این بحث مقدار درصد پرداختی که گفته می شود قراراست تنها  5 درصد به بازیکنان طی این چند روز داده شود، به هیچ وجه به مذاق شاگردان کریمی خوش نیامده است و از این تصمیم گیری کاملا شاکی هستند. این درحالی است که طبق ادعای بازیکنان آنها 45  درصد و حتی برخی کمتر گرفته اند اما در قراردادهای شان رقمی به عنوان جریمه وجود دارد که اگر آن را باشگاه در صورت عدم کسب سهمیه اعمال کند، به راحتی رقم پرداختی مدیران تراکتور را به 65 تا 70 درصد کاهش می دهد.