۰ نفر

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خبر داد؛

بیکاری ۱۶هزار پرسنل ورزشی استان تهران از زمان شیوع کرونا

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 470860
بیکاری ۱۶هزار پرسنل ورزشی استان تهران از زمان شیوع کرونا

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به این که کرونا لطمات جبران ناپذیری را به ورزش استان تهران وارد کرده است، گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تا به الان در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان تهران، حدود ۱۶ هزار نفر بیکار شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا گل‌محمدی، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تا به الان لطمات سنگینی به ورزش استان تهران به خاطر تعطیلی اماکن ورزشی، باشگاه‌ها و استخرهای سرپوشیده وارد شده و از ۵۲۰۰ باشگاه خصوصی و دولتی که در استان تهران فعالیت داشتند به دلیل تشدید بیماری کرونا، اکثر باشگاه ها تنها با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و هر روز در معرض تعطیلی هستند.

وی گفت: در اسفند و فروردین خسارت وارد شده از بیماری کرونا به ورزش کشور ۶ هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ خسارت، ۱۵۰۰ میلیارد آن سهم استان تهران بود. حال تصور کنید این میزان خسارت بعد از گذشته ۵ ماه چند برابر شده است، به طوری که از ۲۸ هزار نفری که در باشگاه‌ها، اماکن ورزشی و استخرهای سرپوشیده شاغل بودند، حدود ۱۶ هزار نفر بیکار شدند و اکثر اماکن ورزشی تنها با ظرفیت زیر ۳۰ درصد فعالیت می‌کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در پایان درباره آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه تختی گفت: عملیات اجرایی تختی هنوز انجام نشده و در حال انجام کار اداری و بررسی مطالعات پروژه هستیم، البته اصل کار تختی سازه است و تا زمانی که نتایج مطالعات مشخص نشود، کار اجرایی را نمی توانیم انجام دهیم، پس از این که بررسی مطالعات در خصوص وضعیت سازه مشخص شد و پیمانکار را تعیین کردیم، کار اجرایی تختی را آغاز خواهیم کرد.