۰ نفر

قانون جدید فیفا به نفع پرسپولیس شد

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
کد خبر: 442222
قانون جدید فیفا به نفع پرسپولیس شد

هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) پیشنهاد فیفا برای اعمال تغییر موقت در تعویض‌ها را تصویب کرد. از این به بعد و برای مدتی تیم‌ها می‌توانند در طول مسابقه و در بین دو نیمه، ۵ تعویض انجام دهند.

 به گزارش اقتصادآنلاین، خبرورزشی نوشت: با اعلام IFAB، قانون ۵ تعویض در لیگ‌هایی که به حالت تعویق درآمده و قرار است تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ به اتمام برسند قابل اجراست. این قانون می‌تواند به معنای آماده‌باش به بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس باشد؛ بازیکنانی که می‌توانند بیشتر خودشان را نشان دهند.

۱- سیامک نعمتی؛  زننده گل حساس پرسپولیس به السد قطر و صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا که در دوران برانکو یک مهره کلیدی بود، اما پس از جدایی مرد کروات به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد. شک نکنید با توجه به تصویب قانون جدید شماره ۸۸ پرسپولیس این فرصت را دارد که همچون گذشته بار دیگر توانایی‌های خودش را در پرسپولیس به نمایش بگذارد.

۲- امید عالیشاه؛  هافبک تهاجمی پرسپولیس که گفته می‌شد در لیست مازاد گابریل کالدرون بوده پس از بازگشت یحیی گل‌محمدی هم نتوانست جایگاه ثابتی در این تیم پیدا کند. یحیی گل‌محمدی می‌تواند از امید عالیشاه به عنوان یکی از ۵ تعویض خود استفاده کند.

۳- محمد انصاری یا محمد نادری؟!  پرسپولیس در حال حاضر دو مدافع چپ سر حال و قبراق دارد که هر تیمی آرزوی داشتن آن‌ها را دارد. با این حال پرسپولیس فقط می‌تواند یکی از این دو را در ترکیب اصلی داشته باشد. حالا یحیی گل‌محمدی با این قانون جدید ۵ تعویض می‌تواند این دو را همزمان هم در یک مسابقه بازی دهد.

۴- محسن ربیع‌خواه؛  شماره ۱۸ پرسپولیس نیز شرایطی همچون سیامک نعمتی دارد، اما می‌تواند امیدوار باشد که در زمان لازم و وقتی فشار حریف روی دروازه پرسپولیس زیاد است، به لطف قانون ۵ تعویض برای تیمش به میدان برود.

۵- جوان‌تر‌های پرسپولیس؛  قانون ۵ تعویض شاید بیشتر از همه بازیکنان به سود جوان‌تر‌های پرسپولیس باشد. امیر روستایی بازیکن تیم امید به همراه سعید حسین‌پور می‌توانند امیدوار باشند که به عنوان یکی از ۵ تعویض پرسپولیس حداقل دقایقی مقابل تیم‌های ضعیف‌تر به میدان رفته و بازی کنند. همچنین مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس و زننده گل برتری شهرآورد رفت هم که مدت هاست بازی نمی‌کند با قانون ۵ بازی شاید بتواند فرصت بازی پیدا کرده و خودش را در دل یحیی گل‌محمدی جای دهد.