۰ نفر

تاریخ جدید افتتاحیه المپیک توکیو لو رفت

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۳۹
کد خبر: 427689
تاریخ جدید افتتاحیه المپیک توکیو لو رفت

براساس گزارش نشریه نیویورک تایمز و رادیو تلویزیون ملی ژاپن و همچنین اطلاعات به دست آمده توسط منابع آگاه، افتتاحیه المپیکِ به تعویق افتاده توکیو، به احتمال زیاد ۲۳ جولای ۲۰۲۱ خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بدنبال شیوع سریع ویروس کرونا، کمیته بین المللی المپیک و سازماندهندگان المپیک توکیو در نهایت در برابر فشارهای گسترده ورزشکاران، فدراسیون های ورزشی وکمیته های ملی المپیک تسلیم شده و سه شنبه هفته گذشته با تعویق این رویداد و موکول کردن آن به سال آینده میلادی موافقت کرده اما تاریخ دقیق برگزاری را اعلام نکردند.

تصمیم نهایی کمیته بین المللی المپیک طی چند هفته آینده اعلام می‌شود اما براساس اظهارات منابعی که به شرط حفظ هویت و به منظور پایبندی به دستورالعمل این نهاد جهانی حاضر به گفت‌وگو شده اند، ۲۳ جولای ۲۰۲۱ تاریخ دقیق و جدید برگزاری المپیک توکیو خواهد بود.

رادیو تلویزیونی ملی ژاپن نیز روز گذشته خبر مشابهی را در خصوص شروع این رویداد از ۲۳ جولای ۲۰۲۱ منتشر کرد.

با توجه به تقویم ورزشی سال ۲۰۲۱ که مقامات مسوول المپیک را برای انتخاب تاریخی جدید تحت فشار قرار داده است، تصمیم انتخاب تاریخی مشابه تاریخ قبلی برای برگزاری المپیک توکیو چندان هم غافلگیرکننده به نظر نمی‌رسد؛ علاوه بر این، تاریخ مذکور بهترین زمان برای شرکت رسانه ای ان‌بی‌سی یونیورسال آمریکا است؛ شرکتی که برای پخش هر دوره از بازی‌های المپیک بیش از یک میلیارد دلار به عنوان حق پخش پرداخت می کند.

با این حال، این بدان معنا است که المپیک باز همچنان در گرمترین روزهای توکیو برگزار خواهد شد؛ موضوعی که پیش از این هم دشواری و نگرانی هایی را برای مقامات به وجود آورده بود.