۰ نفر

کره جنوبی ناجی مکزیک شد؛

آتش بازی سوئد و صعود به مرحله حذفی

۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۳
کد خبر: 281545
 آتش بازی سوئد و صعود به مرحله حذفی

تیم ملی فوتبال سوئد با برتری قاطع سه بر صفر مقابل مکزیک به عنوان صدرنشین گروه F راهی مرحله حذفی جام جهانی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این دیدار عصر امروز (چهارشنبه) و از گروه F جام جهانی 2018 برگزار شد و سوئد با نمایشی خیره کننده به برتری سه بر صفر رسید تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

مکزیک نیز با وجود این شکست شش امتیازی باقی ماند و با توجه به برتری عجیب دو بر صفر کره جنوبی مقابل آلمان، به مرحله بعدی صعود کرد.

سوئد که برای کسب مجوز صعود باید در دیدار امروز به پیروزی با بیش از یک گل دست می یافت در دقایق نخست بسیار تهاجمی نشان داد و چند خطر را روی دروازه حریف ایجاد کرد.

در دقیقه 12 اولین فرصت گلزنی ایده آل برای سوئد ایجاد شد که ضربه «مارکوس برگ» با بدشانسی از کنار دروازه مکزیک بیرون رفت.

در دقیقه 16 کار تیمی زیبای بازیکنان مکزیک این تیم را در آستانه گلزنی قرار داد و ضربه فنی «کارلوس ولا» با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

در طول نیمه نخست، بازی سرعت بالایی داشت و بازیکنان سوئد با استفاده از ارسال های بلند چند موقعیت مناسب گلزنی نیز به دست آوردند که راهی به دروازه حریف پیدا نکرد.

تلاش سوئدی ها برای رسیدن به موفقیت در دقیقه 50 نتیجه داد و «آگوستینسون» دروازه مکزیک را گشود تا تیمش در آستانه پیروزی تعیین کننده قرار بگیرد.

در دقیقه 62 «مارکوس برگ» مهاجم سوئد با خطای واضح «هکتور مورنو» مدافع مکزیک متوقف شد تا داور آرژانتینی نقطه پنالتی را نشان دهد.

«گرانکوئیست» کاپیتان باتجربه سوئد از این فرصت طلایی بهره برد و تیمش را به گل دوم رساند.

در دقیقه 74 توپ ارسالی به روی دروازه مکزیک را «ادسون آلوارز» مدافع مکزیک به اشتباه درون دروازه تیم خودی جای داد و کار تیمش را تمام کرد.

در نهایت این دیدار با برتری چشم گیر سه بر صفر سوئد به اتمام رسید تا وایکینگ ها به همراه مکزیک راهی مرحله بعدی شوند.

**جدول نهایی گروه:

1-سوئد با 6 امتیاز و تفاضل گل به اضافه 3

2-مکزیک با 6 امتیاز و تفاضل گل منهای یک

3-کره جنوبی با 3 امتیاز و تفاضل گل صفر

4-آلمان با 3 امتیاز و تفاضل گل منهای 2

**ترکیب مکزیک

گیلرمو اوچوها، کارلوس سالسیدو، میگوئل لایون(مورونس)، کارلوس ولا، خاویر هرناندز، هکتور مورنو، هکتور هررا، گواردادو(خسوس کورونا)، ادسون آلاورز، لوزانو و خسوس گایاردو(مارکو فابیان)

**ترکیب سوئد

رابین اولسن، مایکل لوستیگ، لیندلوف، گرانکوئیست، آگوستینسون، سباستین لارسون(اسونسون)، آلبین اکدال(اسکار هیلیمارک)، مارکوس برگ (ایساک تلین)، امیل فورسبرگ، ویکتور کلاسون و تیوون