۰ نفر

همراه با تیم ملی در جام ملت های آسیا؛

انتظار بالا و فرصت مناسب برای خودنمایی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۳
کد خبر: 269162
انتظار بالا و فرصت مناسب برای خودنمایی

کارشناسان فوتبال ایران معتقدند، انتظارات از تیم ملی در جام ملت های آسیا بسیار بالاست و «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران می تواند با میدان دادن به بازیکنان جوان تر تیمی ناشناخته را راهی جام ملت ها کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا جمعه شب در دبی در حالی برگزار شد که «علی دایی» بهترین گلزن تاریخ جهان یکی از میهمانان ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

در پایان این قرعه کشی، تیم ها حریفان خود را در مرحله گروهی شناختند و تیم ملی ایران هم در گروه چهارم این مسابقات همراه با تیم های عراق، ویتنام و یمن قرار گرفت.

تیم ملی ایران در حالی در این رقابت ها شرکت خواهد کرد که گفته می شود کی روش قرارداد خود را تا پایان جام ملت ها تمدید می کند. با توجه به نتایج خوب تیم ملی همراه با این مربی انتظارات بسیار بالا رفته و باید دید آیا او همراه با تیم آماده ای که در اختیار دارد می تواند بعد از 43 سال جام قهرمانی را بالای سر ببرد یا خیر.

در همین راستا با کارشناسان فوتبال به گفت و گو پرداختیم که نظرات آنها را در زیر خواهید خواند.

** انتظار بالا از تیم ملی در جام ملت

«محمد پنجعلی» کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: ایران در گروهی بسیار آسان قرار گرفت و این شانس بسیار بزرگی برای کی روش است.

وی ادامه داد: تمامی تیم ها آرزو دارند در چنین مسابقاتی کار خود را در یک گروه آسان شروع کنند تا به قول فوتبالی ها بازیکنان برای مسابقات جدی تر به خوبی گرم شوند.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص موفقیت تیم کشورمان در رقابت های مقدماتی جام جهانی مقابل حریفان قدرتمند آسیایی، گفت: شرایط جام ملت های آسیا با مقدماتی کاملا متفاوت است و در این رقابت های فشرده همه از تیم ملی انتظار قهرمانی دارند.

وی تصریح کرد: در این مدت حریفان آسیایی بیکار نبودند و قطعا تلاش زیادی برای موفقیت در این رقابت ها داشته اند، اما تیم ایران هم کم شانس نیست.

پنجعلی تاکید کرد: اگر بخواهیم به صورت فرد به فرد بازیکنان خود را ارزیابی کنیم قطعا از تمامی تیم های آسیایی برتر هستیم، اما از نظر امکانات و کارهای تاکتیکی قدرت لازم را نداریم.

وی افزود: در مرحله نخست مسابقات تنها تیمی که می تواند برای ما خطرناک باشد عراق است و فراموش نکنید این کشور در دور گذشته در اوج مشکلات داخلی ما را شکست داد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت: تیم ما از نظر استعداد فردی بازیکنان توانمندی های فراوانی دارد و مطمئن باشید روزی که کار پایه را اصولی انجام دهیم، به راحتی قهرمان آسیا خواهیم شد.

وی در رابطه با احتمال تمدید قرارداد کی روش با تیم ملی، اظهار داشت: ایران بهترین جا برای فعالیت کی روش است، اما اگر او مربی حرفه ای بود قطعا از تیم ملی جدا می شد.

*** نگاه تحقیر آمیز کی روش به لیگ ایران

«ناصر ابراهیمی» سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: تیم ملی در رویایی ترین گروه ممکن قرار گرفت و شاید عراق مزاحم همیشگی ما جدی ترین رقیب در این گروه باشد.

وی تاکید کرد: دو تیم دیگر حتی ارزش فکر کردن هم ندارند و مطمئن باشید ما به همراه عراق از گروه خود صعود خواهیم کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: یکی از مشکلات تیم ملی نگاه تحقیر آمیز کی روش به فوتبال ایران است. تمرکز سرمربی تیم ملی روی بازیکنان لژیونر است و امیدوارم او در جام ملت های آسیا از این فرصت طلایی استفاده کند و به بازیکنان لیگ ایران هم میدان دهد.

وی در خصوص شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت های آسیا، اظهار داشت: قطعا برای قهرمانی در جام ملت های آسیا شانس داریم، اما کار بسیار دشواری در پیش رو خواهیم داشت.

*** بازیکنان جوان در انتظار خودنمایی

«بهتاش فریبا» بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: تیم ایران در گروه بسیار آسانی قرار گرفت، اما اگر در گروه دشوارتری هم قرار داشتیم، نگرانی بابت صعود وجود نداشت.

وی ادامه داد: کی روش توانمندی های خوبی دارد و امیدوارم در جام ملت های آسیا به بازیکنان کم تجربه تر در بازی های آسان میدان دهد تا آنها فرصتی برای خودنمایی داشته باشند. او در دور گذشته با میدان دادن به بازیکنانی چون «وریا غفوری» و «رامین رضاییان» توانست نفرات تاثیرگذاری را برای تیم ملی آماده کند.

فریبا افزود: تنها حریف دشوار ایران که به کابوس ما در جام ملت ها تبدیل شده، عراق است و سایر تیم ها هیچ خطری برای ایران نخواهند داشت.

مدیر فنی سابق تیم فوتبال استقلال تهران، گفت: تیم ملی ایران پتانسیل خوبی برای قهرمانی در جام ملت ها دارد، اما فراموش نکنید برای رسیدن به این مهم نیاز به شانس هم داریم.

وی افزود: خوشبختانه آنطور که شنیدم کی روش تا پایان جام ملت ها در تیم ملی ماندنی است و این کمک خوبی به ما خواهد کرد.

فریبا اظهار داشت: فاصله جام جهانی تا جام ملت ها بسیار کوتاه است و تغییر مربی آسیب جدی به فوتبال ما وارد می کرد.

«حمید درخشان» کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران، نیز گفت: شاید اگر خودمان می خواستیم قرعه تیم ملی را انتخاب کنیم نمی توانستیم در چنین گروه آسانی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: تنها حریف جدی ما در جام ملت های آسیا عراق است و سایر تیم ها فقط باید به فکر کمتر گل خوردن مقابل ایران باشند.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شانس ما برای قهرمانی در جام ملت های آسیا، گفت: به نظر من بیشترین شانس متعلق به ایران است، زیرا پتانسیل های لازم را هم دارد.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار داشت: پیشنهاد من به کی روش استفاده از بازیکنان کم تجربه تر است تا بتواند از تمام ظرفیت خود بهره ببرد و تجربه بازیکنان جوان را افزایش دهد.

*گروه بندی مسابقات بدین شرح است:

گروه A: امارات، تایلند، هند و بحرین

گروه B: استرالیا، سوریه، فلسطین و اردن

گروه C: کره جنوبی، چین، قرقیزستان و فیلیپین

گروه D: ایران، عراق، ویتنام و یمن

گروه E: عربستان، قطر، لبنان و کره شمالی

گروه F: ژاپن، ازبکستان، عمان و ترکمنستان

هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا، دی ماه سال جاری به میزبانی امارات برگزار خواهد شد.

برای نخستین بار در طول تاریخ، 24 تیم در این رقابت ها حضور دارند و در شش گروه به مصاف هم می روند.

براساس اعلام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا حدود 15 میلیون دلار جایزه برای جام ملت های آسیا 2019 در نظر گرفته شده است که پنج میلیون دلار به قهرمان جام می رسد.

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون سه مرتبه در سال های 1968، 1972 و 1976 میلادی موفق به کسب عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا شده است.

ژاپن با چهارعنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رویداد مهم فوتبالی محسوب می شود.

تیم ملی فوتبال ایران در دوره گذشته جام ملت های آسیا که به میزبانی استرالیا برگزار شد، با قبول شکست مقابل عراق در ضربات پنالتی از گردونه مسابقات کنار رفت.